Reklamy
Nieruchomości

Wynajmujesz biuro po raz pierwszy? Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać!

Rozkręcanie własnego biznesu to z pewnością przygoda pełna emocji i wrażeń. Podobnie rzecz ma się z wynajmem pierwszego biura. O czym warto pamiętać, decydując się na wynajęcie przestrzeni dla własnej firmy? Podpowiadamy.

Lokalizacja biura do wynajęcia to absolutna podstawa

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że odległość od miejsca pracy ma znaczenie. Mało tego! Jest niemal pewne, że czas, jaki zajmuje dotarcie do pracy, przekłada się na satysfakcję z jej wykonywania. Wielu przedsiębiorców decyduje się na biuro do wynajęcia w centrum Warszawy, choć oczywiście nie jest to jedyna atrakcyjna lokalizacja w tym mieście.

Również sąsiadujące ze śródmieściem dzielnice stały się obiektem poszukiwań wzrastających przedsiębiorstw. Nie dziwi dziś nikogo zainteresowanie chociażby powierzchniami do wynajęcia na warszawskiej Woli, gdzie od kilku dobrych lat dotrzemy metrem, jak też koleją, autobusem czy tramwajem. Także dotarcie tutaj samochodem wydaje się łatwiejsze w porównaniu z centrum.

Poszukując lokalizacji dla przyszłej siedziby firmy, warto wziąć pod uwagę preferencje jej pracowników. A jeśli dopiero planujesz zatrudnienie większej grupy ludzi, postaraj się wybadać, w której dzielnicy zamieszkują poszukiwani przez Ciebie specjaliści. Może się okazać, że duża część z nich z różnych względów mieszka na obrzeżach i niechętnie myśli o codziennych podróżach do ścisłego centrum.

Dostępność dla klientów

Dostępność biura dla Twoich klientów to pochodna lokalizacji. Jeśli charakter działalności Twojej firmy wiąże się z częstymi spotkaniami z interesantami, koniecznie weź pod uwagę ten aspekt. Czas to pieniądz! Partnerzy biznesowi nie chcą poświęcać kilku godzin na dojazd do Twojego biura. Również i Ty powinieneś posiadać klientów blisko siebie. 

Zadbaj o to, aby biuro, w którym prowadzisz działalność dało się łatwo znaleźć. Nikt nie lubi krążyć wokół budynku i błądzić po niekończących się korytarzach. Postaraj się zatem, aby Twoje biuro było widoczne.

Kto odpowiada za serwis i administrację na terenie biura

Zakres odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju naprawy, utrzymanie mediów, ochronę czy administrację należy ustalić już na samym etapie rozmów przed wynajęciem lokalu. Prawdopodobnie intensywnie rozkręcając biznes, nie będziesz mieć czasu na samodzielne naprawy, organizowanie własnej administracji czy dbanie o ochronę biura. 

W takiej sytuacji możesz zdecydować się chociażby na biuro serwisowane, które zazwyczaj posiada w swojej ofercie obsługę administracyjno serwisową. Również koszty takiego rozwiązania w wielu przypadkach okażą się niższe. Ponadto zaoszczędzisz sporo czasu na poszukiwaniu pewnego dostawcy internetu, firmy ochroniarskiej czy osoby do zatrudnienia na firmowej portierni.

Możliwe udogodnienia

Liczą się zarówno wszelkie udogodnienia wewnątrz budynku, jak i w jego okolicy. Istotnym aspektem są oczywiście udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Obecnie wydaje się to standardem, jednak warto o tym pamiętać, organizując własną przestrzeń biurową.

Lista udogodnień w okolicy biura wydaje się dosyć długa. Jednak do podstawowych pozycji na owej liście należą wszelkiego rodzaju punkty gastronomiczne, czyli restauracje oraz kawiarnie, gdzie Ty i Twoi pracownicy zjecie wspólnie lunch lub udacie się na spotkanie integracyjne. 

Budżet, umowa najmu i czas wypowiedzenia

O prowadzeniu firmy wiesz sporo, toteż zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest planowanie wydatków. Również wybór konkretnego biura powinien mieścić się w założonym budżecie. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, iż budżet wymknie się spod kontroli, a firma popadnie w zadłużenie.

Aby uniknąć niemiłych niespodzianek, dokładnie przeczytaj umowę. Koniecznie zwróć uwagę na to, co obejmują jej zapisy i za co konkretnie płacisz. Zwróć także uwagę na okres wypowiedzenia. Gdy Twój biznes nabierze wiatru w żagle i odnotujesz intensywny rozwój, prawdopodobnie zechcesz szybko przenieść się do nowej lokalizacji. Warto więc ustalić czas wypowiedzenia jeszcze przed zawarciem umowy.

Reklamy