Aulery 2011

Ogromna sala konferencyjna hotelu Hilton w Warszawie pomieściła 300 przedsiębiorców, inwestorów i dziennikarzy, których przyciągnęła premiera mikroprojektora szwajcarskiej firmy Lemoptix oraz prezentacje Piotra Wilama (CEO Innovation Nest), Brigitte Baumann (CEO Go Beyond) i Jacka Błońskiego (CEO Lewiatan Business Angels). Wszyscy jednak czekali przede wszystkim na ogłoszenie
laureatów Aulerów 2011.

Spośród firm z shortlisty Aula nagrodziła statuetkami Evenea.pl (narzędzie do organizacji wydarzeń), Humanway.pl (system rekrutacji pracowników), inFakt.pl (aplikacja do księgowości online) i Ciufcia.pl (serwis edukacyjny dla dzieci 2-6 lat). Specjalny Auler za zasługi w promowaniu przedsiębiorczości technologicznej powędrował do Macieja Jankowskiego z fundacji Netcamp.
To była wyjątkowa Aula. Wnętrzne Hiltona zobowiązywało. Zamiast tradycyjnej pizzy serwowano szampana i nawet zatwardziali startupowcy zmusili się do założenia garniturów. Biorąc pod uwagę gości oraz ich zasługi dla polskiej branży technologicznej, można śmiało powiedzieć, że była to jedna z najważniejszych imprez tego sektora, jaką zorganizowano w naszym kraju. I, jednocześnie, najdłuższa i największa Aula w historii.
Prowadzący galę podzielił się z publicznością ciekawymi statystykami: od 2007 roku podczas Auli wystąpiło 270 mówców, których wysłuchało w sumie 6000 słuchaczy. Gdyby wszystkie pudełka pizzy,zjedzone po imprezie ustawić na sobie w kolumnie, osiągnęłyby one wysokość połowy Pałacu Kultury i Nauki.

Jak zwykle, po części oficjalnej był czas na rozmowy kuluarowe, oczywiście zdominowane przez wyniki Aulerów i gratulacje dla zwycięzców. Warto zauważyć, że Aula uwolniła się od odium imprezy „warszawskiej”. Widać to zarówno wśród laureatów (tylko Evenea.pl ma warszawskie korzenie), jak i wśród gości urodzinowej gali. Szczególnie silne było lobby krakowskie, reprezentowane m.in. przez twórców inFakt.pl i Ciufcia.pl
Urodziny Auli i wręczanie Aulerów zbiegły się w czasie z warszawskim Startup Weekend i gdańską konferencją InfoShare. Z tego powodu usłyszeliśmy kilka gorzkich komentarzy, ale cieszymy się z tej klęski urodzaju, bo to świadczy o dorastaniu branży. Konkurencja zawsze jest dobra!

Partnerami Auli Polskiej są Bank Inteligo oraz Microsoft BizSpark.
Współorganizatorami gali były sieci aniołów biznesu: Lewiatan Business Angels oraz wprowadzająca do Polski nowy model inwestowania szwajcarska sieć Go Beyond.
Patronami medialnymi urodzin Auli i rozdania Aulerów był magazyn Proseed i TVN CNBC.

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com