Bądź innowacyjny. Albo znikniesz

Dr Cooper to światowy autorytet w zakresie innowacji i tworzenia produktów. Co najważniejsze: praktyk, nie teoretyk. Jego badania przeprowadzone na ponad trzech tysiącach organizacji pozwoliły mu opracować narzędzia umożliwiające tworzenie skutecznych strategii innowacyjnych. Wyniki swoich badań zaprezentował na konferencji.

Według dr Coopera powodzenie projektów innowacji zależy nie od wielkości wydatków, a od jakości przeprowadzenia tego procesu. Dotyczy to nie tylko firm technologicznych – Cooper doradza przedsiębiorstwom z różnych branż. Przywołał jednak przypadek Apple’a, gdzie stosunek nakładów na badania i rozwój do sprzedaży wynosi 5,9%, podczas gdy średnia w branży to 7,6%.

Nowe produkty stanowią obecnie około 30% sprzedaży. Tempo ich wprowadzania zwiększy się o jedną piątą w ciągu najbliższych 5 lat. Najbardziej innowacyjne firmy już dziś mają gotowe portfolio produktów, które na rynek wejdą za kilka lat. To konieczne, bo z projektów uważanych za innowacyjne tylko jeden na dziewięć odnosi rynkowy sukces – osiem trzeba zastępować innymi.

Konferencję zakończył panel dyskusyjny, w którym oprócz dr. Roberta G. Coopera udział wzięli: Olga Grygier-Siddons (PwC), Borys Stokalski (Infovide-Matrix), Krzysztof Domarecki (Selena) i Paula Wąsowska (Cisco Systems).

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com