E-nnovation 2010: Allegro bierze wszystko

Można się z tym nie zgodzić, jednak przyrządzenie na jednym talerzu dania z e-commerce’u i innowacyjnych start-upów, wymaga wyrafinowanych przypraw i sprawnego kucharza. Et voilà!

Potężna akcja promocyjna przyćmiła inne wydarzenia odbywające się w tym czasie w Polsce. Do niedawna największy w Europie multipleks w Poznaniu bez trudu połknął ponad 600 gości. Zagraniczni prelegenci nareszcie odrobili lekcjęo polskim rynku start-upów (Mike Butcher na TMT’08 tłumaczył, czym jest Web 2.0), a rodzimi prelegenci stanęli na wysokości zadania, bombardując słuchaczy konkretami z kulis prowadzenia własnych, dobrze zarabiających spółek. Najbardziej widocznym przesłaniem imprezy, stało się „Think global. Act local.” i zachęcenie przedsiębiorców do wychodzenia z biznesami poza granice kraju, tak jak robią to na przykład Litwini, Finowie, czy Estończycy. Jak z rozmachem podchodzić do rynku opowiadali m.in. Rafał Brzoska (prezes grupy Integer.pl), Szymon Grabowski (Implix), Tom Keller (dyrektor zarządzający TechStars), Mike Butcher (redaktor naczelny TechCrunch Europe), Jon Bradford (szef The Difference Engine), Alex Barrera (przedsiębiorca i współzałożyciel inkubatora start-upów Tetuan Valley) i inni.

Konkurs start-upów (6 finalistów ze 150) zakończył się triumfem rumuńskiego start-upu Squeeqly (decyzją doświadczonych jurorów) i rodzimego Zubibu (decyzją polskiej publiczności) – projektów wspomagających e-commerce, co dobrze wpisało się w ideę całej imprezy. Matczyna dbałość organizatorów o komfort uczestników wydarzenia, pozwala podejrzewać, że rozbudowana część oficjalna była tylko pretekstem dla umożliwienia przebiegłych działań kuluarowych, będących, jak wiadomo, faktycznym motorem prowadzenia interesów. Ponieważ z przyjemnością padliśmy ich ofiarą, mamy nadzieję, że w 2011 roku armia uroczych hostess zaatakuje w Poznaniu ponownie.

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com