Big Data to pojęcie, które coraz częściej możemy napotkać w polskich mediach. To poważnie brzmiące słowo kryje pod sobą mechanizmy, które znamy od bardzo dawna. Obecnie zyskują one coraz większe znaczenie ze względu na duże możliwości wykorzystania ich w biznesie. Świat opiera się na… danych Obecnie każda aktywność w cyberprzestrzeni generuje informacje, które mogą okazać się przydatne dla dostawców usług i produktów, chcących dopasować swoją ofertę do potrzeb konsumentów. Big Data to duże zbiory danych, które są gromadzone, analizowane i przetwarzane przez różne gałęzie sektora publicznego i prywatnego. Dane te pobierane są z mediów społecznościowych, z rozmaitych portali zakupowych, transakcji internetowych czy nawet urządzeń mobilnych. Big Data zapewnia efektywne zastosowanie wielkich zbiorów cyfrowych informacji, które gromadzone są na każdym kroku. To trend nastawiony na praktyczne wykorzystanie przechowywanych danych, dlatego analitycy coraz więcej pracują nad możliwością odnalezienia realnych zastosowań tego typu rozwiązań w biznesie. Obecnie dzięki tej technologii możemy m.in. poznać indywidualne nawyki konsumentów i wykorzystać je w celu zwiększenia zysków ze sprzedaży. Big Data w biznesie Big Data zyskuje coraz większe znaczenie wśród małych i dużych przedsiębiorstw, ponieważ pozwala poznawać zwyczaje konsumentów, tworzyć profile potencjalnych klientów i świadomie odpowiadać na ich potrzeby. Na podstawie zgromadzonych danych można poznać rzeczywiste oczekiwania grupy docelowej swoich konsumentów, ich zwyczaje i oczekiwania. Te informacje mają ogromny potencjał, który można wykorzystać w dotarciu do klienta, dopasowaniu do niego kanału komunikacji oraz w usprawnieniu swojej oferty. Wykorzystanie tego typu wiedzy może pomóc przedsiębiorcy w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej nad rywalami i w zdobyciu nowych klientów. Jednym ze sposobów wykorzystania Big Data w biznesie jest np. przygotowywanie spersonalizowanych ofert dla danej grupy konsumentów na podstawie informacji o ich zachowaniach w sieci. Z wykorzystania Big Daty słynie zwłaszcza sektor bankowy, telekomunikacyjny oraz e-commerce, po rozwiązania tego typu często sięgają także marketerzy i PR-owcy. Big Data a prywatność Rozwój technologii opartej na śledzeniu aktywności użytkowników oraz gromadzeniu danych o ich zwyczajach wzbudza wiele kontrowersji na całym świecie. Wiele osób obawia się o bezpieczeństwo swoich danych osobowych, wiele sporów budzi też kwestia poszanowania prywatności. Big Data to technologia, której rozwoju nie da się zatrzymać, równolegle na rynku przybywa jednak rozwiązań, mających na celu zabezpieczenie interesów konsumentów. Big Data z biegiem lat zyskuje coraz większe znaczenie. To narzędzie, które pozwala usługodawcom precyzować oczekiwania społeczeństwa i dostosowywać oferty do jego potrzeb.   źródło obrazka;

Zobacz również