API Hours - pierwsza konferencja dla developerów aplikacji na Facebooka za nami. Ponad 100 uczestników i 6 świetnych prelegentów spotkało się we wtorek w krakowskim klubie Lizard King. Organizatorem spotkania była spółka Ganymede – developer gier społecznościowych i mobilnych.
Jak przyznają organizatorzy, celem konferencji było zintegrowanie lokalnego środowiska developerów aplikacji społecznościowych. Czy się udało? Sądząc po ilości przybyłych gości i atmosferze – cel został osiągnięty. W ciągu 8 lat działalności udało nam się zdobyć spore doświadczenie w dziedzinie gier społecznościowych i implementacji API portali z całego świata. Zorganizowaliśmy to spotkanie, aby podzielić się z Wami wiedzą, zainspirować, a także nauczyć się czegoś od Was – powiedział Marek Wylon, CEO Ganymede, witając gości.
Kilkugodzinne spotkanie zorganizowane przy współpracy z Facebookiem wypełniło 5 znakomitych prezentacji związanych z tematem implementacji API. Większość wystąpień to studia przypadku konkretnych aplikacji. Najpopularniejszymi tematami wieczoru okazały się ciągle modna gamifikacja i gry społecznościowe.
Barcamp rozpoczął Marcin Lewicki – ekspert konferencji, który opowiedział o nowych możliwościach rozwoju Open Graphu w kontekście platform mobilnych: Android i iOS oraz aplikacji webowych. Prezentacja została przygotowana przy współpracy z inżynierami pracującymi dla Facebooka i okazała się przydatnym wprowadzeniem dla późniejszych wystąpień.
Bartek Nowotarski, CEO agencji Megafoni, opowiedział o projekcie, który zgarnął dwie nagrody podczas pierwszego hackatonu organizowanego w Polsce przez Facebooka. Flower Power to aplikacja, która powiadamia użytkownika o konieczności podlania rośliny, a czujnik w glebie sygnalizuje, kiedy brakuje wody.
Irek Olczak i Adrian Witkowski omówili współpracę HBO Polska z platformą gamikacyjną Gamfi.pl. Dlaczego telewizja powstawiła na grywalizację i jakie cele udało się osiągnąć temu duetowi – to jedne z wielu pytań, na które odpowiedzieli prelegenci.
Temat gamifikacji sieci wrócił w prezentacji Leszka Bukowskiego. Wykładowca w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych przedstawił model gry opartej na sieci współlubienia postów na fanpage’u.
Na zakończenie zaserwowano uczestnikom prawdziwe, growe emocje. Ostatnia prezentacja dotyczyła integracji gry Last Temple z Open Graph’em. Last Temple to najnowszy tytuł spółki Ganymede dostępny na Facebooku i w App Storze. Gra jest projektem typu matching puzzle, który przenosi użytkownika w sam środek magicznej, szamańskiej wioski. Uczestnicy mieli okazję spróbować swoich sił w turnieju Last Temple’a i powalczyć o nagrody.