Co druga wiadomość e-mail to SPAM
Co łączy mielonkę z USA, nieśmiertelną grupę Monty Python oraz noblistę Paula Romera, który nie odbierał telefonu? Jest to SPAM, czyli niechciane, natarczywe wiadomości. Z najnowszych badań polskiego Internetu wynika, że aż 53% wiadomości to SPAM zawierający reklamy lub co gorsza szkodliwe dla komputerów oprogramowanie. Na szczęście jest on w znacznej mierze wyłapywany już na poziomie dostawcy usług hostingowych.
Skąd pochodzi najwięcej SPAM-u?
Poczta elektroniczna to bardzo ważna dla naszych Klientów usługa, dlatego nad poprawnym jej działaniem czuwa zespół inżynierów, którzy 24 h na dobę monitorują funkcjonowanie wszystkich systemów antyspamowych i antywirusowych. Przy tak dużej skali działalności jak nazwa.pl nawet 1% niezdiagnozowanych przypadków SPAM-u oznaczałby miliony przepuszczonych szkodliwych wiadomości e-mail"
Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl
Ochrona u dostawców usług
walka ze SPAM-em przypomina nieco walkę z wirusami, działamy cały czas prewencyjnie, staramy się przechytrzyć spamerów jednak oni, tak jak wirusy, cały czas mutują swoje wiadomości, a firmy hostingowe muszą reagować na bieżąco. Ważne, aby nie odpuszczać i skutecznie przeciwdziałać temu zagrożeniu"
Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl