Nowa wersja starej strony, firmy pamiętają o użytkownikach mobilnych
W 2018 roku 71% zapytań złożonych w Oferteo.pl, największym polskim serwisie łączącym
poszukujących usług z ich dostawcami, dotyczyło przebudowy istniejącej już firmowej strony.
Tegoroczne wyniki świadczą o wyraźnym odwróceniu dotychczasowego trendu. W badaniu
podsumowującym 2017 rok najczęściej zlecane było wykonanie całkowicie nowej strony, a
przebudową istniejącej było zainteresowanych jedynie 9% firm.
– Wyniki badania mogą świadczyć o tym, że firmy są raczej zadowolone z dotychczas posiadanych
stron internetowych, a potrzebne były im najczęściej nowe funkcjonalności, często związane z
dostosowaniem wyglądu strony do urządzeń mobilnych – komentuje Karol Grygiel z zarządu
Oferteo.pl. – Dobrze, że przedsiębiorcy pamiętają o użytkownikach tabletów i smartfonów, zwłaszcza
w epoce szybkiego wzrostu ruchu mobilnego w internecie.
Użytkownicy Oferteo.pl byli również zainteresowani wykonaniem projektu graficznego strony (16%)
oraz zakodowaniem jej (3%). Przedmiotem prac najczęściej miała być strona firmowa, ale zlecenia
dotyczyły także wykonania lub przebudowy sklepu internetowego, bloga czy serwisu tematycznego.
Wśród funkcjonalności, jakie miałaby nowa lub przebudowana strona www, najczęściej wskazywano
możliwość edytowania zawartości przez właściciela (78%), formularz kontaktowy (70%), wersję strony
na urządzenia mobilne (65%) oraz responsywność, czyli dopasowanie strony do rozmiaru okna (44%).
Strona potrzebna jak najszybciej
Aż 83% użytkowników Oferteo.pl potrzebowało szybkiego wykonania prac. Co czwarty oczekiwał
realizacji zlecenia w ciągu miesiąca, natomiast aż 57% wskazało, że potrzebuje mieć gotową stronę
jak najszybciej. Tylko 14% badanych było gotowych zaczekać na stronę trzy miesiące i dłużej. – Nic
dziwnego, że zleceniodawcom zależy na czasie. Firmowa strona www to nie tylko wizytówka
przedsiębiorstwa, ale i jedno z kluczowych narzędzi nawiązywania relacji z klientem. Widać to również
w najczęściej wymienianych funkcjonalnościach. Aż trzy czwarte zleceniodawców chciałoby umieścić
na swojej stronie internetowej formularz kontaktowy – podsumowuje Karol Grygiel.
Metodologia badań
Przedstawione dane pochodzą z analizy ponad 700 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie
Oferteo.pl w 2018 roku przez podmioty zlecające wykonanie bądź przebudowę strony www.
Jak działa Oferteo.pl?
Za pośrednictwem www.oferteo.pl zarejestrowani w serwisie Wykonawcy usług i Dostawcy produktów
mają możliwość dotarcia do nowej grupy Klientów poszukujących konkretnej usługi lub produktu.
Pozwala to zaoszczędzić cenny czas związany z poszukiwaniami i obsługą klientów.
Klienci poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć
zapytanie o oferty. Konsultanci pracujący w serwisie wyselekcjonują dla nich odpowiednie firmy, które
zostaną powiadomione o zapytaniu z ich branży, by spośród nadesłanych ofert Klienci mogli wybrać
najlepszą dla siebie.