Przedstawiciele Monster Media Group, znani z Demotywatory.pl czy Mistrzowie.org, otworzyli Pewex.pl. Serwis przenosi w lata 50., 60., 70, 80. Niedługo ma też sprzedawać. Spółkę tworzą Sebastian Leśniak i Mariusz Składanowski. Póki co, dzięki serwisowi możemy powspominać PRL-owskie czasy. - Retrosentymentalnie animujemy dobre wspomnienia, to nasze stałe i niezmienne hasło. Nie bawimy się w żadną ideologię ani gloryfikowanie absurdów PRL, kartek czy pustych półek w sklepach. My tylko przywracamy smaki dzieciństwa i młodości, zabieramy wszystkich chętnych w podróż w czasie, aby mogli odetchnąć od codzienności. Zainteresowanie ze strony użytkowników jest olbrzymie i potwierdza potrzebę tego typu inicjatyw. Nasz fan page na Facebooku, zanim serwis Pewex.pl w ogóle wystartował, miał ponad 362 tysięcy fanów! - mówi Sebastian Leśniak. Większość materiałów dostępnych w serwisie pochodzi od internautów (80 proc.). Ale to ma się zmienić, w wakacje ma ruszyć sklep internetowy. Właściciele w przyszłości planują uruchomienie sieci delikatesów – chcą, żeby pierwsze powstały już w 2014 r. Klienci będą mogli w nich też wypoczywać, a klimat ma być rodem z PRL. Właściciele plany snują więc z ogromnym rozmachem. Pytanie, czy rzeczywiście już w e-sklepie uda im się zarobić na sentymencie Polaków. Celują w 40 i 50 latków, dla których produkty w Pewexie były synonimem luksusu. Czy słusznie? Zobaczymy.

Zobacz również