Reklamy
Aktualności Handel Technologia

Rynek e-commerce: więcej klientów, więcej wyzwań

Rosnąca popularność zakupów przez internet

Badanie „E-commerce w Polsce 2017/2018” przeprowadzone przez firmę Gemius potwierdza, że coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy w internecie. Szacuje się, że ta forma zakupów może wkrótce stanowić 10% całego handlu detalicznego[1]. Rynek e-commerce rośnie w siłę i przyciąga coraz większą liczbę zwolenników. Nadal istnieje jednak duża grupa, bo aż ponad 40 proc. internautów, którzy nigdy nie dokonali zakupów online. Głównie jako powód swojej decyzji wskazywali brak możliwości obejrzenia produktu przed zakupem lub przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów.
Co ciekawe, część ankietowanych, jako powód niekupowania w internecie, wskazywało również troskę o swoje bezpieczeństwo. O ile zaufanie do branży e-commerce wzrasta – w porównaniu do 2017 r. odsetek osób uznających zakupy przez internet za niebezpieczne spadł z 38% do 27% w 2018 r. – to nadal znaczna grupa konsumentów pozostaje powściągliwa. Obawy konsumentów dotyczyły między innymi oszustwa i wyłudzenia danych osobowych. Raport firmy Gemius potwierdza, że mamy nadal
do czynienia z dynamicznym rozwojem branży, jednak jest wiele pól, nad którymi sektor musi pracować, by nadal poszerzać bazę klientów.

W jaki sposób przedsiębiorcy mogą zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów?

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej stają się ofiarą cyberataków. Co gorsza, takie firmy często nie mają wystarczających środków na stworzenie własnej infrastruktury IT zapewniającej pełne cyberbezpieczeństwo. Dobrym rozwiązaniem dla tego sektora jest wdrożenie usług chmurowych, które nie tylko usprawniają procesy biznesowe, ale pozwalają na skutecznie zabezpieczenie danych. Dzięki chmurzeprzedsiębiorcy mogą wykreślić z listy wydatków kosztowne wdrożenia, utrzymanie serwerów, czy licencję na oprogramowanie. Szczególnym atutem cloudu dla małego biznesu jest dostępność gotowych, zintegrowanych usług i aplikacji, pozwalających szybciej wprowadzić na rynek swoje produkty. Specyfika rozwiązań chmurowych szczególnie sprzyja popularnej dziś przedsiębiorczości internetowej, nie tylko z sektora e-commerce, ale i e-usług czy aplikacji mobilnych. Dla sektora MŚP korzyścią jest też elastyczność i skalowalność rozwiązań, co pozwala dopasować się firmie
do dynamicznie zmieniającej się koniunktury.

Wypowiedzi udziela: Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w Aruba Cloud

[1]PwC „Polacy na zakupach. 5 filarów nowoczesnego handlu”

Reklamy