Pomimo trwającej pandemii Spółka odnotowała pokaźny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów dalekiego wschodu. Efektywna współpraca z partnerami biznesowymi z Azji przynosi Poczcie wymierne korzyści. Odnotowano wzrost przesyłek z tego kierunku na poziomie 30% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. – Pandemia koronawirusa zmieniła wiele w handlu międzynarodowym. Mimo niecodziennej sytuacji i wielu utrudnień Poczta Polska odnotowuje znaczący wzrost ilości paczek przybywających do Europy z Państwa Środka. Polacy nie stracili zainteresowania zakupami z tej części świata. Rozwijając kontakty biznesowe Spółki jesteśmy w stanie stawać na wysokości zadania i odpowiadać na potrzeby naszych Klientów – mówi Krzysztof Górski, Dyrektor Biura Współpracy i Handlu Międzynarodowego w Poczcie Polskiej. Pomimo trudności w organizowaniu transportu międzynarodowego nasi strategiczni partnerzy, w tym AliExpress, dokładają wszelkich starań, aby przesyłki mogły skutecznie i sprawnie dotrzeć do naszej sieci i finalnego odbiorcy. – Obecną dobrą sytuację platformy na Polskim rynku zawdzięczamy m.in. stabilnej współpracy z Pocztą Polską podczas pandemii, która pomogła utrzymać silny wzrost transgranicznego handlu elektronicznego w tym okresie – powiedział Gary Topp, Senior Operation Manager w AliExpress. Listy stanowią obecnie główne źródło przychodów Poczty Polskiej. Wobec spadku tradycyjnej korespondencji Poczta Polska rozwija usługi na rosnących rynkach, do których należy międzynarodowy rynek e-commerce. Zgodnie ze strategią Spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju. Celem Poczty Polskiej jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.

Materiał zewnętrzny

Wymiana ekranu w iPhone 8 – co trzeba wiedzieć?
Wymiana ekranu w iPhone 8 – co trzeba wiedzieć?

Zobacz również