Konkurs jest podzielony na trzy etapy. Runda 1 polega na dokładnym opisaniu projektu, pomysłu. Można to zrobić za pomocą specjalnego formularza na stronie www.hitechplant.com. Runda trwa od 19 marca do 7 maja. Do drugiego etapu zakwalifikuje się setka najlepszych projektów. Będą musiały przedstawić pełen biznesplan i przygotować minutową prezentację wideo. Potrwa od 11 czerwca do 16 lipca. Runda 3 to finał konkursu. 19 sierpnia 20 najlepszych twórców lub teamów będzie prezentowało swoje projekty przed jury. Więcej szczegółów, regulamin i dokumenty aplikacyjne na www.intelchallenge.eu Uwaga – ze zgłoszeniami nie warto czekać! Osoby, które zgłoszą swoje projekty do 15 kwietnia, będą miały możliwość ich „obrony”. W przypadku niejasności, otrzymają dodatkowe pytania od jury. Odpowiedź na nie może zaważyć o zakwalifikowaniu projektu do półfinałowej setki. Rok wcześniej polskim partnerem wydarzenia był fundusz zaawansowanych technologii INVESTIN. Obecnie odpowiada on za koordynację konkursu w całej Europie. Fundusz docenił zaangażowanie i rolę magazynu „Proseed” w budowaniu kultury przedsiębiorczości, dlatego w tym roku to my jesteśmy odpowiedzialni za promocję konkursu i pozyskanie obiecujących polskich projektów do finałów Intel® Business Challenge Europe. Wspólnie z przedstawicielami Bułgarii, Danii, Francji, Izraela, Włoch, Wielkiej Brytanii, Węgier, Hiszpanii i Rumunii będziemy przyjmować aplikacje studentów, doktorantów i absolwentów, których pomysły przyspieszą technologiczną rewolucję. – Intel® Business Challenge to konkurs, w którym pomysł nie wystarczy. Po etapie zgłoszeń trzeba przygotować przynajmniej prototyp produktu lub usługi, przejść szkołę biznesowego przetrwania, a potem obronić przed jurorami gotowy koncept. Wysoka nagroda pieniężna, którą można zdobyć w finale, jest tylko wisienką na torcie nawiązanych kontaktów, biznesowych relacji i okazji do międzynarodowej promocji. To jedyne wydarzenie w Polsce, które otwiera przed uczestnikami tak wyjątkowe możliwości – mówi Igor Dzierżanowski, wydawca i założyciel magazynu „Proseed”. W konkursie mogą wziąć udział studenci, doktoranci lub absolwenci (do 4 lat po zakończeniu studiów), w wieku od 18 do 34 lat. Konkurs wyłoni najlepiej rokujące biznesowo projekty. Muszą być one innowacyjne, prezentować nowe idee bądź nowatorskie podejście do już istniejących technologii. W 2011 roku wśród finalistów znalazł się polski zespół – NeurON z koncepcją łączenia technologii elektroencefalografii (EEG) oraz rozwiązań z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality). Wierzymy, że w tym roku Polacy również zajmą miejsca na podium. Więcej o konkursie na intelchallenge.eu. Pytania? Piszcie: ibc@proseedmag.pl. Odpowiemy.

Zobacz również