Prezentujemy zwycięski artykuł w konkursie "Zbyt Wielcy by Upaść", organizowanym przez Proseed oraz wydawnictwo Kurhaus Publishing. Autorem tekstu jest Tomasz Niezgodzki, który w nagrodę otrzymał egzemplarz książki "Zbyt Wielcy by Upaść. Kronika walki, jaką Wall Street i Waszyngton stoczyły wspólnie, by uchronić przed upadkiem system finansowy. I siebie."   Synonimem międzynarodowego sukcesu jest dla mnie firma Implix z Gdyni. To świetny przykład historii w stylu „od zera do bohatera”. Droga, którą przebył założyciel firmy, Szymon Grabowski, powinna służyć za lekcję dla wszystkich młodych ludzi, chcących zostać przedsiębiorcami. Grabowski założył Implix gdy miał zaledwie 18 lat i od razu tworzył produkt przeznaczony dla międzynarodowych odbiorców. Dzisiaj z Get Response, platformy do e-mail marketingu, korzysta ponad 250 000 klientów z każdego zakątka świata. Klientami i partnerami Get Response są marki rozpoznawalne na całym świecie, jak GlaxoSmithKline, Google czy Carrefour. Fundamentem sukcesu Implix oraz głównego produktu firmy, czyli GetResponse, jest tytaniczna praca wykonana przez  Szymona Grabowskiego, założyciela spółki. Prezes wyznaje, że harował po kilkanaście godzin dziennie, żeby stworzyć rentowną firmę. Przyczyn sukcesu jest kilka. Jedną z nich jest wczesne wejście na rynek, kiedy jeszcze nie było dużej konkurencji i dało się rozwijać produkt, ucząc się na własnych błędach bez dużych konsekwencji. Nie było wtedy rynkowych standardów, więc błędy nie sprawiały, że użytkownicy przekreślali narzędzie i zaczynali korzystać z rozwiązań konkurencji. GetResponse był projektem, który powstał z potrzeby jego twórcy. Grabowski potrzebował narzędzia do e-mail marketingu, więc postanowił je samodzielnie stworzyć. Dzięki temu, że sam był jego odbiorcą, potrafił świetnie ocenić, jakie będą potrzeby klientów oraz jak je skutecznie zaspokoić. Uważam też, że przyczyną sukcesu był brak zewnętrznego inwestora w firmie. Dzięki temu nie było niepotrzebnej presji na wyniki oraz nacisków inwestora, aby jak najszybciej wyjść z projektu i zgarnąć pieniądze. Grabowski nie musiał też tracić czasu i sił na spotkania z inwestorami oraz dyskusje nad rozwojem produktu – po prostu realizował swoją wizję, która okazała się słuszna. Duży wpływ na sukces Implixu miał też program partnerski Get Response. W porównaniu do innych programów tego typu, Get Response oferuje hojne warunki. Partnerzy otrzymują aż 33% kwoty, jaką polecony przez nich klient zapłaci za usługi platformy do e-mail marketingu. Takie rozwiązanie spowodowało, że do programu przyłączyło się dużo osób, a wysoka prowizja zmotywowała ich do polecania produktu. Jak widać na tym przykładzie, opłaca się dzielić zyskiem, aby zwiększyć przychody.

Zobacz również