Chcesz, aby Twoja strona internetowa zyskała wartościowy ruch, który przełoży się dla Ciebie jako marki na zwiększoną liczbę konwersji i zysków? Warto zainwestować w pozycjonowanie - rzetelnie prowadzone, długotrwałe i przemyślane. To proces nieco skomplikowany i wymagający zaangażowania oraz wiedzy, dzięki której w budżetowy sposób będziemy w stanie trafić do odbiorców, którzy rzeczywiście będą zainteresowani naszymi usługami bądź produktami. Podpowiadamy, czym jest pozycjonowanie w Google i dlaczego warto się na nie decydować.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron www to złożone i długofalowe działania, które prowadzą do skutecznego i trwałego zwiększenia widoczności danej witryny internetowej w wyszukiwarce. Choć w sieci możemy mieć do czynienia z różnymi wyszukiwarkami, to tak naprawdę Google jest przodownikiem na całym świecie. Stąd też większość osób zajmujących się SEO, skupia się na algorytmach SEO, zmianach i trendach, by wiedzieć, jak wyszukiwarka ta ocenia strony i co bierze pod uwagę w określaniu ich pozycji.

Co musisz wiedzieć, rozpoczynając pozycjonowanie strony?

Tak naprawdę pozycjonowanie jest niezwykle ważnym procesem, który umożliwia użytkownikom dotarcie do naszej witryny, mając na uwadze to, czego oni w danym momencie poszukują. Dlaczego jest on bardzo złożony? Ponieważ składa się na niego kilka elementów. Przede wszystkim należy rozpocząć od wyboru trafnych słów kluczowych, które będą korespondować z ofertą czy tematyką firmy bądź strony. Frazy jednak nie mogą być przypadkowe - muszą one także wynikać z popularności wśród użytkowników, aby przyniosły naprawdę wartościowy ruch. Ponadto pozycjonowanie wymaga opracowania treści, która będzie obfitować w ważne słowa kluczowe, odznaczy się wartością merytoryczną i będzie optymalnie długa.

To nie koniec zadań, które trzeba wykonać. Należy również poświęcić czas i uwagę optymalizacji strony internetowej. Każda witryna musi być dostosowana do wymagań narzucanych przez wyszukiwarkę. Zarówno struktura strony, jak i odnośniki czy podział treści i umieszczenie jej we właściwym miejscu, odgrywa dużą rolę. Warto pamiętać przy tym o użytkownikach urządzeń mobilnych - każda strona musi być responsywna i ładować się w szybkim tempie.

Pozycjonowanie nie byłoby kompletne, gdyby nie tzw. link builidng, czyli budowanie linków i jednocześnie popularności na różnorodnych zewnętrznych stronach internetowych. Dzięki nim możesz skutecznie zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i pozyskać dodatkowy ruch. Najlepiej korzystać z takich stron, które będą połączone tematycznie z naszą branżą. I na koniec konieczne jest dodanie, że wszystkie te działania muszą być wykonywane systematycznie. To czynności wymagające powtarzalności, aby roboty Google dostrzegły, że strony żyją i są rzeczywiście atrakcyjne dla użytkowników. Jeśli chcesz poznać inne elementy optymalizacji SEO, wejdź tutaj: https://smartbuzz.pl/blog/techniczne-seo.

Dlaczego pozycjonowanie stron www jest ważne?

Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle istotne zarówno z perspektywy przedsiębiorcy, jak i samego klienta. Przynosi wiele korzyści - i to nie tylko biznesowych. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że dziś większość biznesów “żyje” w sieci, a konkurencja nigdy nie śpi. Dlatego warto zadbać o to, by strona rzeczywiście docierała do klientów i generowała dobry ruch, który przełoży się na zarobki. Szczególnie że dziś użytkownicy wyszukiwarki Google, jeśli czegoś w niej poszukują, to naprawdę tego potrzebują. Stąd też pozycjonowanie może zapewnić nam rzeczywiście wartościowych klientów, którzy być może zostaną z nami na dłużej.

Oczywiście działania płatne w postaci kampanii reklamowych Google Ads czy Facebook Ads są niezwykle pomocne, jednak warto pamiętać, że niektóre działania można swobodnie wykonywać bez konieczności dodatkowego budżetu. Pozycjonowanie stanowi darmową reklamę, która opłaci się na długi czas. Efekty, które uzyskasz swoją skrupulatną pracą, mogą zostać z Tobą na dłużej. Mierz wysoko i stawiaj na rozwiązania, które skutecznie podniosą Twoją sprzedaż, umożliwią dotarcie do nowych klientów, pozwolą na pozyskanie przychodów ze strony i sprawią, że zdobędziesz zaufanie wśród użytkowników.


Zobacz również

Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?