Reklamy
Prawo

Zmiany i aktualizacja oferty Marketplanet – eZamawiający w wersji mini, standard, plus i pro

Mini, standard, plus i pro – to aktualne wersje pakietów dostępne w ramach platformy eZamawiający, która na co dzień wspiera w realizacji przetargów publicznych ponad 500 instytucji w Polsce. Zmiany i aktualizacja oferty to wynik wielomiesięcznej pracy i wspólnych dyskusji tysięcy użytkowników platformy i praktyków branżowych. Powstały jako odpowiedź na nową ustawę Pzp i mają być ułatwieniem dla wszystkich jednostek publicznych korzystających z narzędzia – zarówno małych, dopiero dopasowujących się do wymogów elektronizacji lub korzystających z darmowych rozwiązań, jak i ekspertów w tej dziedzinie, którzy potrzebują złożonych funkcjonalności i pełnej automatyzacji.

Przepisy nowej ustawy Prawo zamówień publicznych według aktualnych ustaleń wejdą w życie ostatecznie po 1 stycznia 2021. Do tej granicznej daty przygotowują się nie tylko jednostki zamówień publicznych i wykonawcy, ale przede wszystkim dostawcy systemów.

Aby sprostać nowym wymaganiom i przepisom związanym z obowiązkiem elektronizacji, twórcy platformy eZamawiający wprowadzili do swojej oferty zasadnicze zmiany i aktualizacje. Oprócz usprawnień związanych z płynnością i intuicyjnością rozwiązania, pojawiły się w nim cztery główne pakiety – mini, standard, plus i pro.

Stworzyliśmy ofertę, która bazuje na codziennych doświadczeniach naszych użytkowników i praktyków Pzp oraz tysiącach przeprowadzonych przez nich postępowań – mówi Magdalena Szmalec, Business Director w Marketplanet. – Pakietyzacja to również chęć jeszcze większego uelastycznienia oferty oraz nasza odpowiedź na nową ustawę i wciąż zmieniające się otoczenie jednostek przeprowadzających zamówienia publiczne.

Pakiet mini to zupełna nowość w ofercie i wprowadza wiele uproszczeń. Jednym i najważniejszym jest jednak możliwość przeprowadzenia postępowania przy pomocy platformy elektronicznej, ale z wykorzystaniem załączonych w formie tradycyjnych plików w postaci formularzy ofertowych oraz innych dokumentów. W taki sposób zamawiający mogą prowadzić nadal komunikację z wykonawcami zgodnie z przepisami Pzp, czyli realizując wymóg elektronizacji, ale równocześnie stosując własne dokumenty i procedury.

Pakiet mini to najbardziej podstawowa opcja naszego systemu – jak sama nazwa wskazuje wymagająca minimum formalności – dodaje Magdalena Szmalec. – Dzięki niemu, zamawiający będą mogli przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w prostych czterech krokach. Platforma w tym wypadku pełni funkcję elektronicznego repozytorium dokumentów.

Instytucja, która posiada pakiet mini, może w każdym momencie zmienić go na wyższy np. standard i w ten sposób zadecydować, czy chce prowadzić postępowanie z wykorzystaniem własnych formularzy czy jednak woli wykorzystać możliwości, jakie daje system. Pakiet standard diametralnie skraca czas pracy jednostek –  m.in poprzez zautomatyzowanie procesu oceny ofert czy opcję korzystania z dokumentów generowanych przez aplikację. Wersja plus i pro przeznaczona jest dla większych podmiotów i ekspertów elektronizacji. Pakiet plus automatyzuje cały proces aż po rejestrację umów w systemie. Pro z kolei, łączy cały ekosystem narzędzi i usług wspierających zamówienia publiczne i dopasowany jest nie tylko do jednego podmiotu, ale także jednostek mu podległych. Jest również realną pomocą przy realizacji wielu przetargów i postępowań.

Cztery pakiety to nie jedyne zmiany w eZamawiającym, jakie zauważą użytkownicy jeszcze w tym roku. Dopracowany został też m.in. „Kreator postępowania”, czyli proces tworzenia postępowania do momentu jego publikacji.

–  Mocno stawiamy na nowoczesność, która objawiać się ma w użyteczności i maksymalnej przyjazności naszej platformy. Przebudowujemy ją więc intensywnie, słuchając przy tym użytkowników, bo to do ich potrzeb dopasowujemy kliknięcia, podstrony i kolejne kroki. Wszystko po to, żeby eZamawiający był w 100% intuicyjny, szybki i łatwy w obsłudze – dodaje Magdalena Szmalec.

W kolejnych etapach zaplanowano zmiany dotyczące możliwości przeglądania i oceny ofert, a także weryfikacji wykonawców. Prace koncentrować będą się również na dopracowaniu formularzy od strony wykonawców, dodaniu szablonów i podpowiedzi odnoszących się do brzmienia ustawy Pzp.

Pakiety i pierwsze efekty przebudowy platformy zaprezentowane zostaną podczas XIV Forum Przetargów Publicznych, które odbędzie się 14-15 października 2019 roku w Jachrance k. Warszawy. Dla użytkowników dostępne będą w drugiej połowie października.

Reklamy