Czym się różni WhatsApp Business od WhatsApp Business API? Jak wykorzystać popularny komunikator w biznesie?

Choć WhatsApp umożliwia markom działanie w swoim środowisku od dwóch lat, wiele firm nadal nie rozróżnia aplikacji WhatsApp Business od rozwiązania WhatsApp Business API. Eksperci SMSAPI tłumaczą różnicę między narzędziami i podpowiadają jak najlepiej je wykorzystać do promocji i komunikacji. Przez komunikator WhatsApp można za darmo pisać, dzwonić, łączyć się poprzez wideo, tworzyć grupowe czaty, łatwo przesyłać pliki czy udostępniać lokalizację. Aplikacja jest lekka, szyfrowana i nie wymaga konta w mediach społecznościowych czy podawania e-maila. Korzysta z niej 1,5 miliarda ludzi w ponad 180 krajach, szczególną popularnością cieszy się wśród millenialsów, którzy pamiętają jeszcze duże koszty rozmów telefonicznych czy transferu danych. Brzmi, jak idealne warunki dla marketingu konwersacyjnego. Ale czy polskie firmy umieją wykorzystać ten potencjał? - W Polsce z aplikacji WhatsApp korzysta już co trzeci internauta. Dla firm to kanał komunikacji, który w porównaniu z innymi wyróżnia się wyższymi współczynnikami dostarczenia, otwarcia i konwersji. Pozwala na sprawne prowadzenie dialogu z klientem i bezproblemowe przesyłanie załączników, np. biletu w PDF-ie, kuponu rabatowego lub linka do instrukcji obsługi w formie wideo czy też faktury. By nawiązać rozmowę z użytkownikiem marki mogą korzystać z narzędzia WhatsApp Business albo WhatsApp Business API, które automatyzuje masową wysyłkę wiadomości do klientów - tłumaczy Maja Wiśniewska PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.
WhatsApp Business i WhatsApp Business API - czym się różnią? WhatsApp Business to bezpłatna aplikacja stworzona z myślą o małych biznesach. Została udostępniona firmom na początku 2018 roku. Pozwala na założenie profilu firmy w sieci WhatsApp i uruchomienia w niej nowego kanału komunikacji z klientami. Opis profilu może zawierać adres lokalu, godziny otwarcia czy prosty katalog produktów. Tych kilka informacji wystarczy, aby odpowiedzieć na najbardziej podstawowe pytania. W ramach dodanych jakiś czas temu funkcji, na profilu można zapisywać najczęściej wysyłane odpowiedzi, co znacznie usprawnia i przyśpiesza konwersację z wieloma odbiorcami. Obsługujący kanał może organizować oraz oznaczyć wiadomości. Niestety, rozmowy mogą być obsługiwane jedynie z poziomu aplikacji, a więc przez jedna osobę, co naturalnie ogranicza pole działania. W tym rozwiązaniu nie ma dostępu do API i nie można go zintegrować z innymi systemami.



