Reklamy
Technologia

Dobry system ecommerce dla sklepu internetowego to podstawa jego sukcesu. Co wybrać?

Zajmujesz się handlem w internecie? A może dopiero planujesz założenie własnego sklepu? Właściwy system ecommerce może usprawnić Twoją pracę.

Branża ecommerce, czyli handel internetowy stale generuje wysokie zyski. Ze sklepów internetowych korzystamy obecnie niemalże każdego dnia. Dodatkowo, w ostatnich miesiącach zauważono znaczne wzrosty w sprzedaży, co ma związek z epidemią koronawirusa.

Założenie własnego sklepu internetowego jest od dawna podawane jako jeden ze sprawdzonych sposobów na biznes. Aby jednak odnieść sukces, konieczne jest spełnienie szeregu warunków. Jednym z nich jest odpowiedni system ecommerce, czyli system dedykowany do obsługi sklepu internetowego. Dzięki niemu można zyskać wielu nowych klientów i zdobyć przewagę nad konkurencją.

 

Czym są system ecommerce?

Systemy ecommerce mają na celu usprawniać sklep internetowy przez dostęp do szerokiej gamy różnych narzędzi wspierających ich codzienne obowiązki – od wprowadzania do sklepu nowego towaru, przez obsługę transakcji, a skończywszy na generowaniu dokumentów sprzedażowych.

Za pomocą systemu ecommerce użytkownik – właściciel sklepu internetowego uzyskuje dostęp do szerokiej gamy funkcjonalności, które pozwalają mu na zaprezentowanie jego oferty handlowej oraz obsługę prowadzonych transakcji. Dodatkowo, system ecommerce może współpracować z innymi systemami informatycznymi wykorzystywanymi przez firmę, na przykład ERP.

Systemy tego typu dedykowane są zarówno dla branży B2C, czyli dla sklepów internetowych prowadzących handel z konsumentami, jak również mogą być one używane przez sklepy B2B, które obsługują innych klientów biznesowych.

 

Jakie funkcje może zaoferować system ecommerce?

Nowoczesne systemy ecommerce mogą zaoferować swoim klientom dostęp do funkcji aktywnie wspierających prowadzenie sklepu internetowego. Wśród nich znajdują się między innymi:

  • funkcje wspierające prezentację produktów – tworzenie kategorii, podkategorii, list produktów, prezentacja różnych cen, porównywanie produktów, możliwość dodawania ich do ulubionych, obserwowania ich, prezentowanie produktów powiązanych, sprzedaż łączona, propozycje zamienników
  • wyszukiwarka ułatwiająca wyszukiwanie produktów – także wyszukiwarka inteligentna wyszukująca po cechach produktów
  • tworzenie reguł biznesowych – stosowanie różnych zasad, na przykład ograniczeń sprzedaży
  • strefa klienta dla klientów, którzy założyli konto w sklepie – zapamiętanie danych, historia zamówień, obserwowanie produktów, ulubione produkty
  • koszyk – prezentacja koszyka z obsługą kodów rabatowych, systemem szybkich zakupów
  • wielojęzyczność i wielowalutowość – gdy sklep internetowy celuje także w zagranicznych klientów

 

Dodatkowo, sklep internetowy wykorzystujący system ecommerce może współpracować z różnym modułami, na przykład transportowym, sprzedaży stacjonarnej, programami lojalnościowymi.

To jedynie przykładowe funkcje, jakie mogą posiadać systemy ecommerce, ponieważ w zależności od wybranej oferty mogą one prezentować także inne narzędzia dedykowane dla klientów.

Powyższe funkcje może zaoferować oprogramowanie OMNIcommerce, które oferuje również dodatkowe narzędzia przeznaczone dla sklepów internetowych.

 

Czym kierować się przy wyborze systemu ecommerce?

Na rynku znajduje się obecnie wiele systemów ecommerce. Co wybrać, aby prowadzić sklep internetowy jeszcze łatwiej? W tym przypadku kluczowe jest indywidualne dopasowanie funkcjonalności oferowanych przez oprogramowanie, aby prowadzenie działalności było jeszcze bardziej efektywne.

Dużym wsparciem jest możliwość zamówienia bezpłatnego demo systemów – jest to możliwe również w przypadku systemu OMNIcommerce. Wówczas można bliżej zapoznać się z funkcjami danego systemu ecommerce i sprawdzić, czy rzeczywiście będzie on dobrą odpowiedzią na zaprezentowane potrzeby.

Zatem podstawą handlu online powinien być nie tylko atrakcyjnie wyglądający sklep, ale również kryjący się za nim system ecommerce, który kompleksowo wspiera prowadzenie codziennych prac.

Reklamy