Promatic Group na Game Industry Conference
W ostatnim czasie pozycja przedstawicieli branży gamblingowej na polskim rynku gamingowym szybko rośnie. Niedawno Promatic Group, lider i największy polski producent terminali EGM i gier losowych, był obecny na prestiżowym Forum Ekonomicznym w Karpaczu, a teraz firma weźmie udział w Game Industry Conference - jednym z najważniejszych wydarzeń sektora gier w Europie.
Konferencja to m.in. strefa networkingowa, warsztaty, otwarte debaty, a także targi pracy oraz gala rozdania nagród Central & Eastern European Game Awards. Event przyciągający specjalistów, biznesmanów i developerów gamingowych z całej Europy odbędzie się w terminie 19-20 października br., tradycyjnie podczas Poznań Game Arena - największych targów gier w Europie Środkowo-Wschodniej.
Organizatorzy zapowiadają, że Game Industry Conference zgromadzi w tym roku około 500 ekspertów branży rozrywkowej z Polski i zagranicy. Promatic reprezentować będzie Szymon Mazur, CTO Promatic Group, który weźmie udział w panelu p.t. „Gamedev i eGambling: czy istnieje przestrzeń do współpracy?”
Podczas konferencji poruszone zostaną najistotniejsze dla branży tematy, m.in. jak pandemia Covid-19 wpłynęła na rynek rozrywki. Nowa rzeczywistość pandemiczna poskutkowała zmianą zachowań
i preferencji wśród użytkowników. Przed producentami gier stoi więc nie lada wyzwanie – muszą zdecydować, które kategorie gier warto rozwijać oraz które trendy technologiczne mają szansę przetrwać próbę czasu na dynamicznie rozwijającym się rynku.
W ramach Game Industry Conference zaplanowane są także warsztaty z mediów społecznościowych, które w ostatnim czasie stały się głównym narzędziem komunikacji i pozyskiwania nowych użytkowników gier. Inwestorzy gamedev dowiedzą się także, jak i w co warto lokować kapitał na polskiej giełdzie. W panelu dotyczącym ekspansji, firmy dowiedzą się zaś jak stworzyć silny zagraniczny band oraz dostosowywać produkty do rynków lokalnych.
Promatic posiada już w tym zakresie wieloletnie doświadczenie - od podstaw zbudował bowiem silną pozycję na rynku europejskim, afrykańskim i Ameryki Łacińskiej. Obecnie firma w swoim portfolio posiada prawie 70 autorskich gier losowych, 3 rodzaje nowoczesnych terminali EGM oraz usługi dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.
- Jesteśmy firmą o polskim kapitale i polskim know-how, jednak nigdy nie ograniczaliśmy się w naszych działaniach jedynie do polskich graczy. Promatic, jako spółka technologiczna, ma możliwość działania na skalę globalną, i takie możliwości rozwoju także wykorzystujemy. Ekspansja w innych krajach europejskich czy w Afryce to także szansa na zdobycie wiedzy oraz doświadczenia, które możemy potem wykorzystać do doskonalenia naszych usług i produktów – mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group.
Pandemia wbrew pozorom wywarła negatywny wpływ także na branżę gamblingową. Lockdown doprowadził do braków podaży komponentów niezbędnych do produkcji hardware’u, używanego przez graczy, a tym samym do znacznego wzrostu cen. Dlatego też jednym z najbardziej wyczekiwanych tematów konferencji jest panel „Jak uczynić swoje gry bardziej dostępnymi i co najważniejsze, jak je rozwijać bez tworzenia niezamierzonych ograniczeń dla graczy?”
- Producenci gier, chcąc maksymalizować liczbę użytkowników, planują wydać gry wspierające starsze konsole czy karty graficzne. Posiadając dobre łącza internetowe, można nie tylko komfortowo używać platform udostępniających filmy watching-on-demand, ale również playing-on-demand. Gry udostępniane w chmurze nie wymagają ściągania gigabajtów danych na swoje urządzenie ani przeprowadzania instalacji, nie potrzebują także tak drogiego sprzętu, by płynnie grać. Zamiast tego gra jest streamowana w czasie rzeczywistym na wysokojakościowym sprzęcie w chmurze. Dalszy rozwój G5 i znaczne zmniejszenie czasu odpowiedzi z serwera stwarza zupełne nowe możliwości cloud-gamingu na urządzeniach mobilnych – tłumaczy Szymon Mazur.
Game Industry Conference nie obejdzie się też bez nowinek ze świata high-tech. Nowoczesne narzędzia biometryczne, takie jak pomiary eye-tracking, GSR, EKG oraz face-tracking pozwalają na zupełnie nową jakość w tworzeniu gier. Szczegółowe obserwacje reakcji ludzkiego ciała na bodźce pozwalają zaprojektować grę idealną – wywołującą dokładnie takie efekty, jakich oczekuje producent. Ale czy jest to moralne? Nad tym również debatować będą eksperci podczas konferencji.
Na zakończenie wydarzenia rozdane zostaną nagrody z cyklu Central & Eastern European Game Awards. Ta nowa inicjatywa Game Industry Conference ma na celu wyróżnienie i coroczną promocję najlepszych gier wideo z tego regionu. – Region CEE to duża i ważna, a jednocześnie często niedoceniana część światowego przemysłu gier. To tutaj mieści się ponad 1000 studiów tworzących gry, w których pracuje ponad 25000 osób. Warto je wyróżnić i przedstawić ich sukcesy w szerszym gronie – mówi Szymon Mazur.
– Branża rozrywkowa to motor napędzający polską gospodarkę. Cieszymy się, że jesteśmy coraz bardziej dostrzegani i doceniani w świecie – powoli stajemy się hubem europejskiego rynku gier. Takie wydarzenia jak Game Industry Conference to szansa na wymianę doświadczeń, nawiązanie nowych kontaktów i współpracy, a także bardziej świeżego spojrzenia na niektóre tematy gamingowe – dodaje Paweł Paliwoda.