Jego poszukiwania trwały od grudnia 2012 roku. Krystian Stypuła został strategicznym inwestorem platformy internetowej oferującej tłumaczenia. Brillant Partner to serwis tłumaczeń na żądanie – posiada platformę internetową do obsługi zleceń, zatrudnia tłumaczy, którzy przetłumaczą e-maile, czaty internetowe „na żywo” oraz rozmowy telefoniczne. Serwis wystartował w październiku 2012 r. Firma twierdzi, że współpracuje z ponad setką profesjonalnych tłumaczy w Polsce i na świecie. A oferuje usługi translatorskie w kilkudziesięciu językach, w tym tak rzadkich, jak np. armeński, łotewski, węgierski czy wietnamski. Obecnie z platformy korzysta ponad 1000 użytkowników. Co było najtrudniejsze w rozmowach z inwestorem? - Z pewnością dużym wyzwaniem jest stworzenie skutecznego biznes planu, który z jednej strony przedstawi wizję inwestycji, model biznesowy i potencjał rynku, z drugiej zaś wskaże realne podstawy wzrostu i konkretne liczby pokazujące źródła przychodów. Kolejną kwestią, na która należy zwrócić uwagę są same negocjacje, w trakcie których nie tylko uzgadniamy szczegóły transakcji, ale również budujemy relacje między inwestorem a zarządem. To dla nas szczególnie ważne, by inwestor właściwie odczytał intencje dotyczące rozwoju i zrozumiał nasze cele. W ten sposób mamy pełne przekonanie, że inwestycja będzie miała stabilny charakter i pozwoli osiągnąć założenia – wyjaśnia Agnieszka Chmielewska, Prezes Zarządu Brillant Partner. Inwestor dostrzegł potencjał firmy. - Spółka jest na wczesnym etapie rozwoju w sensie ekonomicznym, natomiast może pochwalić się ciekawym pomysłem biznesowym, dużym know how oraz wysokimi kompetencjami kadry zarządzającej i tłumaczy. Do tego dochodzi niebywały potencjał wynikający z elastycznej platformy internetowej uzupełnionej o usługi telekomunikacyjne. Rynek usług tłumaczeniowych jest postrzegany bardzo tradycyjnie, natomiast istnieje spora nisza, praktycznie bez konkurencji w Polsce, dla świadczenia tych usług online – wyjaśnia Krystian Stypuła. Krystian Stypuła był jednym z trzech założycieli home.pl, firmy zajmującej się webhostingiem i rejestracją domen internetowych. Przez 15 lat był odpowiedzialny w spółce za obszary związane z obsługą klienta oraz za zarządzanie jakością i bezpieczeństwem informacji. Na zdj. Agnieszka Chmielewska. Źródło: Brillant Partner.

Zobacz również