W poprzednich częściach cyklu o krokach jakie trzeba podjąć, organizując sprzedaż poza Polską pisaliśmy o: 1. rozpoznaniu rynku i dostosowaniu swoich produktów, 2. wykorzystaniu sprzedaży i marketingu wielokanałowych oraz pozyskaniu ruchu dla e-sklepu. Oto kolejne kwestie, o których nie można zapomnieć. Zapewnij bezpieczeństwo Badanie przeprowadzone przez drugą co do wielkości firmę e-commerce w Azji, Rakutem, opublikowała badania, które pokazują, że drugim najczęściej wskazywanym czynnikiem decydujących o wyborze sklepu internetowego przez konsumentów jest wiarygodność sprzedawcy oraz bezpieczeństwo. Dlatego warto współpracować z firmami certyfikującymi, takimi jak np. Trusted Shops, która jest liderem w znakach jakości w Europie. Ochrona kupujących i opinie klienta możliwe dzięki współpracy z Trusted Shops wzmacniają zaufanie konsumentów do międzynarodowych sklepów internetowych. Szczególnie ważne dla e-sklepów planujących lub prowadzących międzynarodową ekspansję jest zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa transakcji internetowych. Warto korzystać tylko ze sprawdzonych i najbardziej popularnych systemów płatności, jakimi są np. PayPal, Skrill, Google Wallet czy popularne lokalnie: Nochex w Wielkiej Brytanii i Sofortbanking w Niemczech. Nie powinno się zapominać o pozostawieniu klientom wyboru co do formy płatność. Według badań firmy Nielsen w Wielkiej Brytanii bardzo popularne są karty płatnicze i kredytowe, zwłaszcza Visa Credit. W Niemczech z kolei karty płatnicze ustępują pod względem popularności przelewom bankowym, które są najbardziej uznawaną metodą płatności. Zadbaj o sprawną i szybką realizację zamówień Według badań Rakuten 29% respondentów wskazuję, że wśród kluczowych czynników decydujących o wyborze międzynarodowego sklepu internetowego jest wiele opcji wysyłki. W związku z tym warto zapewnić wybór znanych pośredników kurierskich takich jak DHL, Europaczka czy UPS. Integracja z tymi międzynarodowymi firmami pozwala na szybką i profesjonalną obsługę zamówień. Firmy te charakteryzuję duże doświadczenie, krótki czas realizacji oraz optymalne koszty, a w dodatku są one rozpoznawalne w całej Europie i Świecie. Warto zintegrować się z kilkoma najbardziej popularnymi kurierami w danym kraju i zostawić klientowi możliwość wyboru najbardziej mu odpowiadającego. Dobrym rozwiązaniem jest integracja z DHL, która w swojej ofercie posiada usługi typu Express i Economy. Pozwala to właścicielom sklepów na dopasowanie rodzaju usługi do potrzeb i wymagań ich klientów. Rozwiązania mobile obowiązkowe Niezależnie od kraju, każdy międzynarodowy sklep internetowy powinien przygotować się do wejścia na nowe rynki również w zakresie rozwiązań mobilnych. W Europie 35% kupujących w sieci to użytkownicy urządzeń mobilnych, z czego aż 1/3 to korzystający z tabletów, którzy, jak wynika z badań Mobile Marketing, wydają w czasie zakupów online do 50% więcej niż użytkownicy smartfonów. Mobilność sklepu internetowego jest kolejnym krokiem przybliżającym do międzynarodowego sukcesu. Dla zabieganych klientów sklep mobilny pozwala na robienie wygodnych zakupów w nieosiągalnych wcześniej miejscach i czasie, np. stojąc w korku, w autobusie czy znad brzegu morza. Korzystanie ze strony mobilnej jest wygodniejsze od aplikacji. Używając tej pierwszej, klient może szybciej znaleźć konkretną informację, np. przez Google. Wystarczy, że wpiszę w wyszukiwarkę interesujący go sklep lub produkty z jego oferty i może w ten sposób szybko, prosto i bezpośrednio surfować po stronie sklepu. W przypadku aplikacji proces jest nieco dłuższy. Najpierw należy ją znaleźć, a następnie pobrać i zainstalować na swoim smartfonie co z góry może zniechęcać niektórych konsumentów. Strona mobilna jest więc bardziej dostępna, nie wymaga instalacji i minimalizuję kroki proces zakupowego. Dodatkowo wszelkie informacje na stronie mobilnej są aktualizowane znacznie szybciej niż w przypadku aplikacji. Porównując polskie i zagraniczne sklepy różnica w ruchu mobilnym jest widoczna. W Niemczech jest on dwukrotnie wyższy niż w Polsce! Pokazuje to jak ważna jest maska sklepu dostosowana do tabletów i smartfonów – podkreśla Paweł Zalewski, E-Commerce Manager w Esensa.de

Autor:

  Natalie Palacz, Brand Manager, IAI-Shop.com

Fot.: Flickr, by pgc na lic. CC BY-NC-SA 2.0

Przeczytaj 1 część i 2 część cyklu.  

Zobacz również