Które strony marketingowe są najlepiej widoczne w Google?
Senuto wzięło pod lupę witryny o tematyce marketingowej obecne w polskim Google. Zbadano, które strony w tej kategorii są najlepiej widoczne w wyszukiwarce, a tym samym najodpowiedniej zoptymalizowane pod kątem algorytmów Google. W ten sposób powstał ranking 100 najlepiej widocznych witryn w kategorii Marketing. Kto znalazł się na podium?Co to znaczy „najlepiej widoczne w Google”?Najlepiej widoczne witryny w Google to te, które wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania na najwyższych pozycjach na największą liczbę fraz kluczowych. O takie wyniki nie jest łatwo, zwłaszcza w branży marketingowej, która na co dzień zajmuje się walką o jak najwyższe pozycje w Google zarówno dla siebie, jak i dla swoich klientów. Krótko mówiąc – o pozycje biją się najlepsi!Skąd pochodzą dane?W Senuto zbudowano mechanizm pozwalający na skategoryzowanie wszystkich domen w polskim Internecie. Oprócz tego, w kategorie udało się pogrupować również frazy kluczowe, na które te domeny są widoczne w Google. Zastosowany podział opiera się na 403 kategoriach tematycznych określonych przez IAB. Jedną z kategorii jest Marketing, a strony, które znalazły się w rankingu zaliczają się do 100 domen, posiadających największą liczbę fraz na pozycjach 1-10 właśnie w tej kategorii. Kto znalazł się w rankingu?W grupie pierwszych 25 witryn umieszczonych w rankingu znalazły się w większości agencje marketingu online oraz SEO, ale również strony internetowe narzędzi wspomagających działania marketingowe w sieci oraz kilka blogów osobistych. Do 10 najlepiej zoptymalizowanych pod kątem SEO witryn w tematyce marketingu należą: