Usability LAB oraz portal eKomercyjnie.pl opracowali pierwszy w Polsce raport dotyczący użyteczności e-sklepów, w którym analizie poddano 20 detalicznych sklepów internetowych. Najlepiej wypadły Mediamarkt.pl (82%), Cyfrowe.pl (78%) i Answear (75%). Analizie poddano użyteczność na etapie kompletowania listy zakupów (poruszanie się po sklepie, umieszczanie produktów w koszyku) i wyjścia do kasy (podanie danych klienta, wyboru sposobu dostawy i opcji towarzyszących złożeniu zamówienia). Aż 61% użytkowników porzuca stworzone koszyki - jako powód podają głównie błędy w usability. Analiza zbiorczych wyników uzyskanych przez e-sklepy w poszczególnych obszarach pokazała, że najlepiej wypada architektura informacji (średnia ocen 68%), nieco gorzej ergonomia i odporność na błędy (63%), najsłabiej zaś dostępność (53%). W praktyce oznacza to, że sklepy najbardziej dbają o to, by oferta była dobrze wyeksponowana, jeżeli zaś chodzi o wyjście do kasy lub wsparcie dla szerokiej gamy urządzeń i systemów, a także spełnienie potrzeb osób z ograniczeniami, np. niedowidzących, sytuacja przedstawia się nieco gorzej. Średnia ocen wszystkich analizowanych sklepów wyniosła 64%. Pełny raport o użyteczności polskich sklepów internetowych znajdziesz na stronie Usability LAB.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również