Od dekad obserwujemy coraz intensywniejsze nasycanie się kraju powierzchnią handlową, a także wzrastającą konkurencyjność w sektorze handlu detalicznego. Takie warunki sprzyjają rozwojowi Visual Merchandisingu – dziedziny prezentowania oferty produktowej w sposób atrakcyjny dla docelowej grupy klientów, a także motywowania ich do podjęcia zakupowej decyzji. Czym jest Visual Merchandising i jakie pełni funkcje? Czym jest Visual Merchandising? Visual Merchandising w wolnym tłumaczeniu oznacza „towarowanie wizualne” czy też „sprzedaż wizualną”. Według definicji Visual Merchandising jest opracowaniem strategii wizualizacji i prezentacji produktów w punktach handlowych zgodnie ze strategią komunikacyjną i marketingową marki. Działania z zakresu VM polegają przede wszystkim na prezencji produktu, udoskonalaniu estetyki ekspozycji, budowaniu wizerunku marki, wpływaniu na podejmowane przez konsumentów decyzje zakupowe, a także na zwiększaniu konwersji sprzedażowej w sklepach. Strategie Visual Merchandisingowe osiągają wymienione cele przede wszystkim poprzez wykreowanie przyjaznej konsumentom atmosfery w punkcie sprzedaży. Osiągane jest to m.in. poprzez projektowanie atrakcyjnych ekspozycji czy promowanie produktów marki za pomocą ich wizualnego wyróżnienia i optymalnego ustawienia w sklepie. Wszystkie te działania prowadzą do efektywnej stymulacji klientów, która skłania ich do podejmowania zakupowych decyzji oraz zwiększania wartości ich koszyków. Kluczowe funkcje Visual Merchandisingu Choć strategie Visual Merchandisingowe sprowadzają się do nadrzędnego celu, jakim jest zwiększenie sprzedaży w punktach handlowych, to pełnią one również kilka dodatkowych i nieoczywistych na pierwszy rzut oka funkcji. Jedną z ważniejszych jest nawigowanie klientów, czyli pomoc konsumentom w szybkim oraz intuicyjnym odnalezieniu poszukiwanych produktów w przestrzeni sklepowej. Odpowiednie rozłożenie towaru zwiększa jego dostępność, a w konsekwencji generuje większą sprzedaż. Visual Merchandising to także doskonały sposób na wzmocnienie komunikacji marketingowej marki oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu z jej odbiorcami. Z tego też względu dzięki kampaniom Visual Merchandisingowym możliwe jest skuteczniejsze dotarcie do odbiorców, stworzenie zapadającego w pamięć wizerunku marki, a także pozytywne wzmocnienie relacji z docelową grupą klientów. Narzędzia wykorzystywane w Visual Merchandisingu Wśród podstawowych narzędzi stosowanych w kampaniach VM są materiały wspierające sprzedaż POS, wyspy handlowe, a także witryny sklepowe. Materiały POS to główne materiały promocyjne stanowiące trzon kampanii VM w obiektach handlowych. Są to elementy wyposażenia sklepu, które ułatwiają ekspozycję produktów, promują sprzedaż, przyciągają uwagę klienta, a także pozycjonują markę w jego świadomości. Witryny sklepowe są z kolei rozwiązaniem, które ma na celu przyciągnięcie uwagi klientów oraz zachęcenie ich do odwiedzenia sklepu poprzez prezentację produktów w ciekawy i atrakcyjny sposób. Nieco podobną funkcję pełnią wyspy handlowe. Więcej na ten temat dowiesz się od specjalistów marki Canvas (https://canvas.pl/), którą tworzą eksperci w dziedzinie Visual Merchandisingu.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również