Ukazał się raport eCommerce 2012, przygotowany przez Internet Standard. To 86 stron danych, analiz i komentarzy. Wybraliśmy najciekawsze z nich.
  • 33,5% użytkowników serwisów e-commerce mieszka na wsi
  • 70% osób w kwestii zakupów ufa opiniom znajomych i uznaje je za najbardziej wiarygodne
  • 0,8% całkowitej sprzedaży prasy w Polsce stanowią wydania elektroniczne
  • 54,5% polskich e-sklepów jest obsługiwana przez jedną lub dwie osoby
  • 75% sklepów internetowych posiada w ofercie od 1 do 5 tysięcy produktów
  • 40,9% e-sklepów prowadzi także sprzedaż w tradycyjnych punktach
  • 60% sklepów korzysta z własnego lub zakupionego oprogramowania
  • 47% właścicieli e-sklepów uważa pozycjonowanie w wyszukiwarkach za najskuteczniejszą metodę promocji, jednak jest to o 8 punktów procentowych mniej, niż dwa lata temu. Rosnącą popularnością cieszą się reklama w porównywarkach cenowych oraz marketing szeptany i wirusowy.
  • 66% sklepów powiela w swojej działalności rozwiązania stosowane przez liderów branży
  • dominujące formy płatności to przelew na konto (65%) i płatność przy odbiorze (60,9%)
  • 58% sklepów internetowych zwiększyło w ubiegłym roku swoje zyski
Pełny raport znajdziesz na stronie Internet Standard.

Zobacz również