Możliwości kart płatniczych zwiększają się z każdym rokiem, z czego chętnie korzystają zarówno konsumenci jak i przedsiębiorcy. 33 milionami kart w portfelach Polaków możemy płacić w coraz to nowych miejscach i za pomocą innowacyjnych narzędzi: mPOS szturmuje rynek. Możliwość płatności kartą na dobre zakorzeniła się w świadomości zarówno klientów jak i przedsiębiorców. Według analiz Narodowego Banku Polskiego jesteśmy posiadaczami 33,3 mln kart płatniczych i liczba ta stale rośnie, podobnie jak ilość i wartość transakcji: w 2012 roku Polacy wykonali ich ponad sześciokrotnie więcej niż 8 lat wcześniej. W 2004 roku użyliśmy kart 198 milionów razy na transakcje o wartości 26 mld złotych, zaś w 2012 roku – niemal 1,2 miliarda płatności na kwotę ponad 111 miliardów złotych. – Płatności bezgotówkowe to już nie tylko domena sklepów, zwłaszcza sieci handlowych czy hoteli i restauracji. Kartą możemy coraz częściej zapłacić w u lekarza, prawnika, u kosmetyczki, w taksówce. Zwiększająca się oferta rozwiązań do płatności bezgotówkowych powoduje, że monopol dużych dostawców terminali został złamany i coraz więcej przedsiębiorców może sobie na nie pozwolić – mówi Konstantin Wolff z payleven, dostawcy mobilnych terminali płatniczych. Jako konsumenci coraz rzadziej nosimy przy sobie gotówkę. W realu coraz większą popularnością cieszą się karty płatnicze, zaś online – płatności zdominowały e-przelewy dokonywane poprzez operatora płatności. Z badań wykonanych przez jednego z nich – PayU – wynika, że 40 procent klientów e-sklepów płaci za swoje zakupy kartą płatniczą online, przy odbiorze osobistym z tej opcji korzysta 22%, zaś 8 procent e-konsumentów reguluje należność kartą u kuriera dostarczającego przesyłkę. Tradycyjne terminale POS (Point Of Sale) powoli ustępują pola nowym, mobilnym rozwiązaniom. mPOS to prężnie rozwijająca się gałąź . Jako pierwsza w Polsce mobilne terminale płatnicze wprowadziła niemiecka firma payleven. Początkowo „terminalem” była przystawka do smartfona, później pojawiło się samodzielne urządzenie Chip & PIN, umożliwiające płatności kartą potwierdzane kodem PIN. Płatności bezgotówkowe to bezpieczne i wygodne rozwiązanie, także do płatności cyklicznych. Coraz więcej firm oferujących usługi abonamentowe proponuje swoim klientom systematyczne obciążanie karty płatniczej na rzecz subskrypcji: platforma Play Station Plus czy streamingowe serwisy muzyczne (Spotify, Deezer) to tylko niektóre przykłady. – Zmniejszenie obciążeń akceptantów kart płatniczych poprzez wprowadzanie od początku 2014 roku niższej stawki interchange może przyczynić się do dalszego rozwoju zarówno rynku płatności bezgotówkowych jak i oferty mPOS. Handel skłania się ku lżejszym i łatwiejszym w obsłudze mobilnym rozwiązaniom, więc mobilne terminale mają szansę w najbliższych latach zdominować rynek. PARP przyznał w lipcu tego roku ponad 12 milionów złotych konsorcjum firm, które chcą utworzyć platformę dedykowaną innowacyjnym metodom płatności, szykuje się więc mobilna rewolucja w płatnościach – podsumowuje Konstantin Wolff.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również