Przez wiele lat rola opakowania w procesie zakupowym była bardzo bagatelizowana. Obecnie jednak zarówno klienci, jak i firmy przywiązują coraz większą wagę do tego elementu. Dostrzeżono jego ogromny wpływ na decyzje zakupowe, ponieważ w dużej mierze to właśnie wygląd towaru decyduje o jego atrakcyjności w oczach potencjalnych klientów. Opakowanie – narzędzie sprzedażowe Rosnąca konkurencja wśród przedsiębiorstw na całym świecie oraz wzrastający trend samoobsługi sprawia, że rola opakowania z roku na rok zyskuje na znaczeniu. To właśnie ten element wizualny jest odpowiedzialny za wyróżnienie danego produktu spośród setek jemu podobnych na sklepowych półkach. Opakowanie powinno zatem spełniać marketingową funkcję sprzedaży produktu opakowanego – wysyłany przez nie komunikat musi zwracać uwagę potencjalnego klienta i zachęcać go do zakupu. Wyróżnij się Rozwiązaniem na wyróżnienie naszego produktu spośród setek jemu podobnych może być wyjście poza schemat i zerwanie z utartymi zwyczajami. Doskonałym przykładem tego typu strategii mogą być opakowania zdrowej żywności, które najczęściej utrzymane są w zielonej tonacji, opatrzone są natomiast motywami roślinnymi. Wśród tak wielu podobnych produktów o wiele łatwiej będzie wyróżnić swój towar, jeśli postawimy na przykład na bardziej jaskrawą kolorystykę. Wzbudź chęć posiadania Opakowanie, które wzbudza w konsumentach chęć posiadania, jest kluczem do wysokich wyników sprzedaży. Ludzie zazwyczaj sięgają bowiem po te produkty, które wiążą się dla nich z określonymi emocjami. Tego rodzaju strategię marketingową opieramy zazwyczaj na ścisłym zawężeniu potencjalnej grupy odbiorców i przystosowaniu wizualnego odbioru produktu w ten sposób, aby kojarzył się z czymś pożądanym. Skuteczne przeprowadzenie takich działań potrafi zaowocować samonapędzającą się promocją i przynieść marce oddaną grupę fanów. Postaw na jakość Opakowania, choć mają „kusić” i przyciągać wzrok konsumentów, muszą także doskonale spełniać swoją rolę. Powinny być zatem praktyczne i funkcjonalne. Obecnie coraz większe znaczenie zyskuje także czynnik trwałości opakowań, które mogą zostać użyte wielokrotnie przez konsumentów. Coraz istotniejsza staje się także możliwość ich recyklingu oraz brak negatywnego oddziaływania na środowisko. Opakowanie staje się coraz ważniejszym narzędziem sprzedażowym. Obecnie to element odpowiedzialny już nie tylko za za identyfikację wizualną produktu, ale także za wywoływanie w konsumentach impulsu do zakupu danego towaru.   źródło obrazka;

Zobacz również