Każda osoba posiadająca swoją stronę internetową marzy, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Jedna z pierwszych trzech pozycji na liście jest niczym wejście na podium mistrzostw świata w dziesięcioboju lekkoatletycznym. Niektórzy ambitnie i bez przerwy śledzą zmiany w algorytmach wyszukiwarki, inni inwestują krocie w reklamę. Jaka jest prawda na temat pozycjonowania?   O miejscu w wyszukiwarce decydują oczywiście algorytmy, które oceniają stopień powiązania danej strony ze słowami kluczowymi. Algorytm określa w jakim stopniu Twoja strona spełnia oczekiwania internauty poszukującego danej informacji. Robot Google pobiera zawartość Twojej strony i analizuje linki w niej zawarte, pobiera też zawartość każdego linku. Gromadzenie treści jest powtarzane na wszystkich powiązanych stronach. Wyniki są przechowywane w bazie danych (indeks). To dlatego moment pojawienia się twojej strony w wynikach wyszukiwania nazywany jest zaindeksowaniem. Indeksy są aktualizowany regularnie, co oznacza, że robot odwiedza Twoje podstrony co jakiś czas i rejestruje zmiany. Najlepiej pozycjonowane będą strony, których wartość jest największa w danej kategorii stron. - mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl. Co to oznacza w praktyce? Jeśli chcesz, aby Twoja strona, która dotyczy np. hodowli kwiatów była dobrze pozycjonowana, to umieszczaj na niej treści o kwiatach i zawieraj słowa kluczowe. Odpuść wszelkie zbędne informacje, które zaburzają jej tematykę.   Page Rank Liczba, która określa ogólną wartość witryny wyrażona w skali 0-10 to tzw. PageRank. Jest wybierana na podstawie algorytmu stworzonego przez jednego z współzałożycieli Google Larrego Page'a.   Zapewne teraz zastanawiasz się jaką ocenę ma Twoje strona? Otóż możesz ją sprawdzić na tej stronie! http://taat.pl/narzedzia/seo/pagerank/   Co wpływa pozytywnie na algorytm PageRank? Po pierwsze - wiek domeny. Tak jak wino - im starsza tym lepsza. Niektóre firmy odkupują starsze domeny, z tzw. rynku wtórnego, aby mieć stronę z dłuższym stażem, znaną wyszukiwarce. Drugi, bardzo ważny aspekt to ilość linków, które prowadzą na daną stronę z innych miejsc w sieci. Świadczą one o popularności strony. Natomiast ważne jest, aby powiązane strony były spójne tematycznie, wówczas są bardziej wartościowe. Większe znaczenie ma jeden link, przekierowujący ze strony o podobnej tematyce, niż dziesiątki linków z byle jakich stron agregujących. Po trzecie - słowa kluczowe. Warto aby nazwa domeny zawierała przynajmniej jeden zwrot kluczowy danej strony. Ważne jest również, aby zawartość i treści strony od początku były dobrze przemyślane. Należy pamiętać o unikalności treści i dopasowaniu ich do tematu strony, poprawnych nawigacjach linków, przyjaznych URL, indywidualnych tytułach stron i podstron, dbaniu o poprawność nazw ładowanych plików, zamieszczanych treści.   Jak optymalizować treści? Pamiętaj, żeby wszystkie zamieszczane treści optymalizować w taki sposób, jak gdyby robot Google był dosłownie niewidomy. To czego nie znajdzie od razu, zostanie pominięte. Aby więc nie miał problemu z wyszukiwaniem, podawaj mu na tacy wartościowy content. Obrazki niech mają odpowiednie nazwy, tak samo jak pliki, opisuj je używając słów kluczowych, wyróżniaj nagłówki, cytaty, odnośniki i ich relacje. Używaj kaskadowych arkuszy stylów, suchy tekst jest mniej wartościowy niż ten, który został poprawnie sformatowany. A przede wszystkim - bądź autorytetem w swojej dziedzinie. Google sortuje strony według autorytetu, więc jeśli chcesz aby twoja strona pojawiła się jako pierwsza po wpisaniu hasła “fryzjer we wrocławiu” to dostarczaj swojej stronie całą masę dobrych treści na ten temat.   Czego nie robić? Wszystkie złe techniki, tak jak kłamstwa, mają krótkie nogi. Po pierwsze nie spamuj, po drugie - nie inwestuj w reklamy, jeśli twoja strona nie jest wartościowa i dobrze zoptymalizowana. Efekty będa widoczne tak długo jak płacisz, a przecież nie o to w tym chodzi?   Użytkownicy sprawdzają głównie informacje z pierwszej strony w Google. Jesli chcesz sie na niej znaleźć musisz postarać się o naprawdę dobrej jakości content, w pełni dopasowany do wskazanych potrzeb. Jeśli nie masz wiedzy jak zrobić to w najlepszy sposób, pozostaw tę kwestię specjalistą. Rynek oferuje wiele agencji, które specjalizują się w optymalizowaniu stron pod wyszukiwarkę. Może to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?

Zobacz również