Networking to dziś obowiązkowy element budowania silnej pozycji swojej firmy, a także budowania rozpoznawalnej marki osobistej. Znajomości nawiązywane podczas szkoleń, spotkań i konferencji mogą mieć kluczowy wpływ na całą naszą karierę zawodową. Tymczasem networkingiem rządzi kilka prostych zasad, z których istnienia nadal wielu Polaków nie zdaje sobie sprawy. Nie podpieraj ściany Podstawowym celem networkingu jest nawiązywanie nowych znajomości biznesowych, dlatego na takim wydarzeniu musimy otworzyć się na nowe relacje. Nie spędzajmy spotkania wyłącznie w gronie znajomych osób, postarajmy się natomiast nawiązać jak najwięcej nowych znajomości. Należy także uważać z telefonem - nieustanne wysyłanie SMS-ów może zniechęcić osoby chcące do nas podejść. Po prostu pomyślą, że będą przeszkadzać. Znajdź wspólne zainteresowania Rozpoczynanie rozmowy z osobą nieznajomą może okazać się bardzo trudne, zwłaszcza dla osób nieśmiałych. Dobrym sposobem na nawiązanie pierwszej nici porozumienia na tego typu spotkaniu jest wybór stolika, przy którym już ktoś siedzi. Ułatwieniem może być także wcześniejsze znalezienie punktów wspólnych, o które można zagaić. W ten sposób rozpoczęta konwersacja wyda się naturalna i zwiększa nasze szanse na budowanie trwałych relacji. Tego unikaj Wiele osób odbiera spotkania networkingowe jako możliwość wypromowania siebie samego i swojego biznesu. Takie błędne myślenie prowadzi zazwyczaj do zasypywania rozmówcy informacjami na nasz temat i często kojarzy się z nachalną reklamą. Podczas spotkania należy dzielić się swoimi doświadczeniami, poglądami i opiniami, ale należy również dać dojść do głosu rozmówcy. Zostaniemy o wiele lepiej odebrani, jeśli wykażemy zainteresowanie tym, co ma do powiedzenia nasz towarzysz. Uwaga! Nigdy nie przerywaj prowadzonej właśnie rozmowy, aby porozmawiać z kimś „ważniejszym”. Tego rodzaju zachowanie może zostać odebrane jako niekulturalne i niegrzeczne. Jeśli nie chcesz pozostawić po sobie negatywnego wrażenia, traktuj wszystkich rozmówców z jednakową uwagą. Podtrzymaj kontakt Podtrzymywanie kontaktu to zasada, o której bardzo często zapominamy po spotkaniu networkingowym. Tymczasem to właśnie ten punkt jest najbardziej kluczowy w utrzymaniu właśnie nawiązanych relacji. Skontaktowanie się z osobą, z którą przeprowadziło się krótką i ciekawą rozmowę, pozwoli pozostać zapamiętanym oraz zacieśnić znajomość. Tego rodzaju „pierwszy krok” powinniśmy wykonać w ciągu 72 godzin od zakończenia spotkania. Networking pozwala nam nawiązywać znajomości biznesowe, które w przyszłości mogą odmienić całą naszą zawodową karierę. Warto aktywnie uczestniczyć w tego typu spotkaniach i przestrzegać zasad, które pozwolą nam zbudować trwałe i obiecujące relacje.   źródło obrazka;

Zobacz również