Optymalizacja strefy mobile w serwisie Beyond the Rack zaowocowała zwiększeniem przychodów z zakupów przez smartfony o 90%, a przez tablety – o 73%. Założony w 2009 roku przez Yonę Shterna i Roberta Golda Beyond the Rack jest jednym z najlepiej zarabiających i najszybciej rozwijających się biznesów e-commerce w Kanadzie. Działa w modelu subskrypcyjnym, w którym ponad 8 mln zarejestrowanych z Kanady i USA otrzymuje drogą e-mailową targetowane oferty odpowiadające indywidualnym preferencjom zakupowym klubowiczów. Proponowane w systemie flash produkty (głównie markowa odzież i artykuły do dekoracji wnętrz), których ceny są do 80% niższe od rynkowych, muszą być zakupione w ciągu 48 godzin. Po tym czasie oferta traci ważność. Pierwszy rok działalności firmy zakończył się przychodem w wysokości 6 mln dol., drugi – 50 mln. W 2011 roku firma przekroczyła próg 100 mln dol. przychodu, a rok 2012 przyniósł 150 mln.  Do „klubu” Beyond the Rack zapisuje się miesięcznie ok. 200–250 tys. osób. Problem Ze względu na specyfikę sprzedaży w modelu flash czas odgrywa kluczową rolę przy każdej transakcji. Ciągła wymiana towarów wymaga od Beyond the Rack jak najskuteczniejszego pozyskiwania nowych i utrzymywania istniejących klientów, którzy będą kupowali często i szybko. Przy tak zróżnicowanym towarze i jego ograniczonej dostępności firma potrzebowała mobilnej wersji witryny, która byłaby dostępna dla każdego, wszędzie i o każdej porze. Według Pew Research Center (źródło: http://bit.ly/12cFL54) 55% Amerykanów odbiera dziś e-maile za pomocą telefonu lub tabletu. Tymczasem konwersja w przypadku klientów, którzy ofertę Beyond the Rack otrzymali na urządzenie mobilne, była o ponad połowę mniejsza niż ze strony WWW. – Mieliśmy bardzo wysoki wskaźnik otwieralności naszych powiadomień na urządzeniach mobilnych, ale nijak nie przekładało się to na konwersję – przyznaje Richard Cohene, dyrektor marketingu Beyond the Rack. – Trzeba było dać klientom możliwość wykonania każdej czynności  możliwej do wykonania w witrynie również za pomocą smartfona – twierdzi. Aby podwyższyć konwersję w kanale mobilnym należało więc zaoferować klubowiczom intuicyjną, świetnie zorganizowaną platformę mobilną, która wzmacniałaby szybkie decyzje zakupowe i maksymalnie ułatwiała transakcje. Rozwiązanie Beyond the Rack uruchomił mobilną wersję serwisu na platformie Mobify w czerwcu 2012 roku – 62 dni od podpisania umowy z Mobify. Nowa strona umożliwia szybkie i bezproblemowe przejście przez wszystkie etapy procesu zakupowego z każdego rodzaju urządzenia mobilnego. Odznacza się prostotą i miłym dla oka designem. Umożliwia rejestrację i logowanie do serwisu poprzez Facebook Connect, aby klient jak najszybciej mógł przejść do sedna, czyli zapłacenia za towar, a potem polecić go jeszcze znajomym.   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #30 za jedyne 9,90 zł. Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.   Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© Sergey Nivens)

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również