Jeżeli Twoim zamiarem jest skuteczne promowanie sklepu internetowego to powinieneś zastanowić się nad zbudowaniem kompleksowej strategii w tym zakresie. Do aspektu tego można zaliczyć między innymi: płatne reklamy, ale również skuteczne zarządzanie mediami społecznościowymi, marketing e-mailowy, SEO oraz pozostałe kanały ruchu, które powinny ze sobą ściśle współpracować.

Jak promować sklepy internetowe za pomocą SEO?

Należy tutaj zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na wyszukiwanie organiczne, które pozostaje bardzo istotnym źródłem odpowiedniego ruchu. Dzieje się tak, ponieważ przynosi aż do 43% całkowitego ruchu na danej stronie sklepu internetowego, a dodatkowo generuje aż do 38% ich przychodów.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby całkowicie móc wykorzystać ruch, który jest związany z wyszukiwaniem, powinniśmy w pierwszej kolejności zastanowić się nad optymalizacją na wstępnym etapie budowania swojej witryny. Najważniejsze jest to, aby architektura takiej witryny opierała się przede wszystkim na rzetelnym badaniu słów kluczowych. Dopiero w następnej kolejności możemy przejść do SEO na naszej stronie. Przy czym nie powinniśmy zapominać o tym, aby odpowiednio zmierzyć skuteczności swojego SEO. Do tego celu najlepiej zastosować Google Analytics. Dzięki temu będziemy w stanie śledzić różne źródła ruchu, jak również będziemy w stanie dowiedzieć się, które ze słów kluczowych są w stanie przynieść nam największy ruch na stronie sklepu internetowego.

Nie zaniedbuj tagów tytułu i opisów meta

Jeżeli chodzi o tagi tytułowe, jak i opisy meta to należy zaznaczyć, że są one istotne nie tylko dla SEO. Dzięki nim użytkownik, który odwiedza naszą stroną będzie w stanie dokładnie zrozumieć, czego dotyczy odwiedzana przez niego witryna. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby w odpowiedni sposób zachować równowagę, która odnosi się do dodawania docelowych słów kluczowych, jak również dokładnych oraz zrozumiałych opisów. W tym celu warto spróbować sformułować tytuły stron, które będą zbliżone do tych, które są wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników Internetu. Należy w związku z tym używać wyłącznie unikalnych meta opisów dla każdej strony.

Pozyskuj linki!

Link building to nic innego, jak proces, który odnosi się do uzyskiwania linków zwrotnych do naszej witryny, pochodzący ze źródeł zewnętrznych. Warto zaznaczyć, że budowanie linków może być zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Jeżeli chodzi o budowanie linków wewnętrzne - to występuje ono, gdy  łączymy strony jednej witryny, chodzi tutaj między innymi o link do poprzedniego posta na stronie, który pojawia się w nowym poście.

W związku z tym, jeżeli chcemy w bezpieczny i skuteczny sposób promować swój sklep internetowy, powinniśmy skupić się przede wszystkim na tym, aby móc uzyskać linki zwrotne, na przykład z: recenzji, ocen, jak również podobnych postów na innych stronach www. Dzięki temu będziemy w stanie dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów.

Artykuł powstał we współpracy z serwisem Kudos.pl.

Kudos.pl
Monitoruj pozycje w Google!

Zobacz również