Początki prowadzenia własnego biznesu potrafią być trudne i stresujące. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest to naprawdę skomplikowany proces, który wymaga zadbania o wiele szczegółów - w przeciwnym razie szybko padniemy ofiarą konkurencji, która lepiej przygotowała się na wszystkie okoliczności.

A obecnie bardzo duże znaczenie ma marketing i promowanie swojej firmy w Internecie. W końcu to właśnie tam każdy z nas udaje się w poszukiwaniu najbliższego sklepu, kawiarni czy restauracji. Podobnie w sytuacji, gdy jesteśmy na wyjeździe - jeżeli chcemy udać się ze znajomymi do pubu to wpisujemy w Google taką właśnie frazę i to wyszukiwarka pomaga nam znaleźć najlepsze miejsce w pobliżu. Na tym właśnie opiera się pozycjonowanie lokalne. 

Celem takiego pozycjonowania jest zdobycie jak największej liczby klientów, którzy znajdują się w niewielkiej odległości od nas. Tym też różni się ono od standardowych działań marketingowych, które odbywają się raczej na większą skalę. W tym przypadku chcemy, aby Google wyświetlało informacje o naszej firmie właśnie w momencie, gdy próbuje je znaleźć osoba znajdująca się w okolicy. 

Czy faktycznie się to przydaje? 

Oczywiście, że tak. Choć zdarzają się osoby, które skłonne są przejechać większy dystans w poszukiwaniu czegoś, co akurat je interesuje - większości z nas zależy na szybkim załatwieniu danej sprawy i powrocie do domu. Lubimy również znać otaczające nas sklepy i restauracje – wiemy wtedy od razu, czy warto udać się tam ponownie. 

Pozycjonowanie lokalne, powiązane z marketingiem lokalnym, jest na pewno bardzo pomocne w przypadku małych przedsiębiorstw, które nie mają raczej szans na wypromowanie się w innych miastach – nie każde z nich musi też chcieć celować w większy rynek. Jeżeli uda im się pozyskać klientów w sąsiedztwie to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną oni z nimi na dłużej i zyskają dzięki temu płynność finansową na lata. 

Dlaczego jeszcze się to opłaca? 

Pozycjonowanie lokalne ma wiele zalet, z których niektórzy nawet nie zdają sobie sprawy. Jeżeli nasza konkurencja nie dba o działania marketingowe i zaniedbuje swoją stronę, a my podejdziemy do tego poważnie - od razu znajdziemy się na wygranej pozycji. Powierzając pozycjonowanie profesjonalnej firmie możemy mieć pewność, że wykorzysta ona narzędzia, które będą przez cały czas przyciągać na stronę nowych klientów - a to przełoży się na zarobki. Niczego tutaj nie ryzykujemy, a możliwy jest tak naprawdę tylko zysk. Warto zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym już na początku tworzenia własnego biznesu. Zachęcamy do zlecenia tego działania u specjalistów, m.in. w Simpliteca.com.


Zobacz również