Chcesz zaistnieć na rynku, trafić ze swoją ofertą do jak największej liczby klientów i zwiększyć sprzedaż? Musisz wiedzieć, jakie działania pomogą Ci to osiągnąć.

Marketing internetowy to jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie rozpoznawalności marki oraz generowanie przychodów. Obejmuje on szereg działań, mających na celu dotarcie do określonej grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani produktami bądź usługami, które oferujesz. Najpopularniejszymi narzędziami e-marketingu są: Google Ads, Content Marketing, Facebook Ads, e-mail marketing oraz Linkedin Ads.

Jak działa Google Ads?

Platforma Google Ads (Google AdWords) to narzędzie do tworzenia reklam internetowych, zarządzania nimi oraz analizowania wyników. Z wyszukiwarki Google korzysta niemal każdy internauta, dlatego kampanie, które na niej bazują, mają największy potencjał - za ich pomocą można dotrzeć do większej liczby odbiorców, niż za pomocą innych kanałów. Najpopularniejsze formaty reklam w Google Ads to reklamy: tekstowe, w sieci partnerskiej Google, za pośrednictwem gmail, YouTube oraz reklamy gdn. Aby reklamować się za pomocą Google Ads, nie musisz dysponować wysokim budżetem. Zakres promocji możesz płynnie dostosować do kwoty, którą chcesz w danym momencie przeznaczyć na ten cel.

Aby reklama była skuteczna, powinna docierać do określonych odbiorców. Pierwszym działaniem, które musisz wykonać podczas projektowania kampanii, powinno być ustalenie, kim jest Twój potencjalny klient. Już w podstawach marketingu internetowego podkreśla się, że im węższa grupa adresatów, tym większe będą szanse na sprzedaż swojego produktu lub usługi. Reklama będzie bowiem trafiać do osób, które mogą być realnie zainteresowanie tym, co masz im do zaoferowania. System reklamowy Google pozwala na określenie wieku, płci, zainteresowań odbiorców, obszaru geograficznego oraz słów kluczowych, które wpisują w wyszukiwarce potencjalni klienci.

W czasie trwania kampanii reklamowej będziesz mieć możliwość analizowania na bieżąco jej skuteczności, przeglądania raportów oraz weryfikacji wskaźników. Dowiesz się m.in.: ile razy Twoja reklama została wyświetlona, ile osób w nią kliknęło, ile razy zakończyło się to sprzedażą. Poznasz współczynnik obejrzeń reklamy wideo w stosunku do jej wyświetlenia, a także stosunek kosztów reklamy do zysków, które przyniosła.

Reklama w sieci podstawą skutecznego marketingu

Reklama w sieci wyszukiwania google jest złożonym procesem i wymaga zarówno dobrego przygotowania, jak i monitorowania wyników na etapie prowadzenia kampanii. Prowadzenie kampanii możesz zlecić firmie, która zajmuje się e-marketingiem, bądź jak w przypadku wielu, szczególnie początkujących przedsiębiorców, zdecydować się na samodzielne podjęcie działań marketingowych. Przed rozpoczęciem kampanii, warto poznać podstawy Google Ads. Prowadzenie kampanii na ślepo może skończyć się przepalonym budżetem i słabymi wynikami. Informacji na temat skutecznego prowadzenia działań marketingowych w Google Ads możesz szukać na własną rękę, lecz jeżeli jesteś osobą początkującą, prawdopodobnie zajmie Ci to mnóstwo czasu. Sprawdź, czy w Twojej okolicy odbywa się w niedalekiej przyszłości AdWords szkolenie lub zapisz się na kurs online. Dowiesz się z niego, jak działa marketing w wyszukiwarkach, jak targetować odbiorców oraz jak wygląda struktura kampanii AdWords. Czas zaoszczędzony na samodzielnym szukaniu informacji możesz przeznaczyć na rozwijanie swojego biznesu, ulepszanie oferty i sprawną obsługę klientów.

Google Ads szkolenie - szukaj informacji w sprawdzonych miejscach

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu kampanii reklamowych, zależy Ci na polepszeniu swoich umiejętności z zakresu marketingu internetowego, skorzystaj ze szkoleń, które oferuje akademia google. Zapisz się do projektu schoolup.pl i dowiedz się, jak wypromować swój biznes! W SchoolUP dowiesz się: jak analizować wskaźniki w kampaniach Google Ads oraz jak budować strategię reklamową. Nauczysz się prowadzenia kampanii Google Ads, Facebook Ads oraz LinkedIn Ads oraz które kanały powinieneś wybrać, zależnie od celu, który chcesz osiągnąć. SchoolUP nie jest zwykłym, 2 dniowym szkoleniem, trwającym 8 godzin dziennie, z którego zapamiętasz pojedyncze informacje. To dopasowane poziomem lekcje, prowadzone przez indywidualnego trenera, który dobrze Cię zna i wie, na jakim etapie poznawania systemów jesteś. SEM szkolenie jest dostosowane do Twojego aktualnego poziomu wiedzy, możliwości czasowych oraz celu, który zamierzasz osiągnąć. Terminy zajęć dopasujesz indywidualnie, godziny lekcji możesz dostosować pod Twój grafik! Umów się na bezpłatną, 15 minutową rozmowę wstępną i sprawdź, jak możesz zacząć!


Zobacz również