Reklama SMS większości społeczeństwa kojarzy się negatywnie – z nachalnymi, a często także płatnymi wiadomościami tekstowymi, czyli z tzw. spamem. Czy taki rodzaj reklamy może okazać się efektywny i zaowocować rosnącą liczbą nowych klientów?

 

Dotrzyj do klienta

 

Obecnie nie wyobrażamy sobie życia bez smartfonów – te sprytne urządzenia służą nam za budzik, kalendarz, notatnik, przenośną konsolę do gier, narzędzie kontaktu z przyjaciółmi i ze światem. Nic dziwnego, że tak ważny kanał kontaktu jak wiadomości SMS nie mógł zostać pominięty przez ekspertów od marketingu. Wraz z rozwojem telefonii komórkowej zaczęto do jej użytkowników przesyłać wiadomości tekstowe zawierające reklamy produktów oraz marek, które mogłyby zainteresować przeciętnego konsumenta. Przekaz ten często okazywał się nie tylko nietrafiony, ale także całkowicie niechciany przez użytkownika. Właśnie z tego powodu reklama w formie SMS na długi czas została owiana złą sławą. Tymczasem ten sposób komunikacji z klientem jest niezwykle wygodny nie tylko dla przedsiębiorcy, ale także dla zwykłego użytkownika, który w czasie rzeczywistym może otrzymywać informacje o atrakcyjnych promocjach, interesujących konkursach czy najnowszych produktach, które zostały dodane do oferty jego ulubionej marki.

 

Reklama SMS – stara metoda w nowej odsłonie

 

Przez jakiś czas uważało się, że reklama w formie wiadomości tekstowych odejdzie do lamusa. Społeczeństwo nabrało ogromnej niechęci do tego typu komunikatów ze względu na ich dużą ilość i niedostosowanie. SMS-y nie tylko przychodziły w zatrważającej liczbie, ale także ich przekaz pozostawiał wiele do życzenia. Pisane w całości wersalikami, kiepskie pod względem merytorycznym oraz językowym, absolutnie nie zachęcały użytkownika do zapoznania się z ofertą firmy. Obecnie tego typu przekaz uległ jednak znacznym modyfikacjom – reklama SMS to wiadomość, która w wyważony sposób zachęca nas do sprawdzenia najnowszej oferty firmy i informuje o tym, co możemy dzięki temu zyskać. Duże znaczenie w budowaniu skuteczności takiej promocji odgrywa także spersonalizowany przekaz, po który coraz częściej sięgają przedsiębiorcy z różnych sektorów. Wiadomość tekstowa dociera bowiem na prywatne urządzenie, które potencjalny konsument ciągle nosi przy sobie - warto ten fakt wykorzystać w swojej kampanii, by zwiększyć jej efektywność.

 

Reklama SMS nie tylko nie odchodzi do lamusa, ale zyskuje całkiem nowe życie. Tego typu sposób promowania firmy pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z klientem i systematyczne budowanie jego lojalności wobec marki.

Źródło obrazka:


Zobacz również