Odpowiednio dobrana nazwa sklepu okazuje się jedną z jego najważniejszych wizytówek i ma wpływ zarówno na wizerunek danej firmy, jak i na zainteresowanie potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych oferowanymi usługami. Co więcej, tego typu nazwa zwykle jest wybierana na cały okres działalności przedsiębiorstwa, o ile jego właściciel nie planuje zmiany branży. Dlatego nietrudno się dziwić, że zdecydowanie się na jeden pomysł często okazuje się dużym wyzwaniem i wymaga dokładnego przemyślenia. Aby ułatwić ten wybór, w poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze cechy skutecznej nazwy sklepu i omawiamy wątpliwości, które utrudniają podjęcie ostatecznej decyzji.

Jakie funkcje pełni nazwa sklepu internetowego?

W zależności od wyboru nazwa sklepu internetowego może spełniać kilka różnych funkcji. Firmy, które decydują się na proste, konkretne nazewnictwo, często używają słów kojarzących się z rodzajem prowadzonej przez nich działalności i cechą opisującą najważniejsze wartości przedsiębiorstwa. W efekcie możemy spotkać się z takimi nazwami jak Tania Odzież czy Nowoczesne Meble. Celem takiego zabiegu okazuje się łatwe poinformowanie klientów o oferowanych usługach lub produktach. Z kolei wskazana w nazwie cecha informuje o celach/wartościach firmy. Dzięki temu klienci jeszcze przed zapoznaniem się z ofertą mogą przypuszczać, jakie są najważniejsze zalety proponowanych produktów lub usług.

Mimo że proste nazwy okazują się bardzo dobrym wyborem, przedsiębiorcy często decydują się również na wyjątkowo kreatywne nazewnictwo, które niekoniecznie musi informować o oferowanych produktach czy usługach. Niekiedy są to nowe wyrazy, które powstały z połączenia niektórych słów. Warto przy tym zauważyć, że istnieje wiele firm, które odniosły międzynarodowy sukces, a których nazwy z niczym konkretnym się nie kojarzą. Ich ważną cechą okazuje się jednak zwięzłość oraz łatwość wymowy. Wybierając tego typu nazwę sklepu internetowego, warto zadbać o to, aby każda osoba mogła ją zapamiętać i wymówić. W efekcie zdobędziemy większą rozpoznawalność marki, która wpłynie również na większe korzyści finansowe.

O czym warto pamiętać, wybierając nazwę sklepu internetowego?

Przedsiębiorcy, którzy planują założenie nowego sklepu internetowego, powinni również pamiętać o kilku ważnych zasadach mających duży wpływ na skuteczność wybranej nazwy. Jak wspomnieliśmy, niezwykle istotnym czynnikiem okazuje się łatwość zapisu oraz wymowy. Jeśli planujemy oferować usługi lub produkty na rynku międzynarodowym, należy również zadbać o to, aby osoby posługujące się innymi językami również mogły bez problemu wymówić naszą nazwę.

Co więcej, w przypadku nietypowej lub powstałej z zagranicznych wyrazów nazwy warto upewnić się, że słowa w żadnym języku nie są obraźliwe czy nietaktowne. Dzięki temu możemy uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji, które miałyby wpływ na wizerunek firmy. Wiele cennych porad dotyczących chwytliwego i ciekawego nazewnictwa sklepu internetowego można również znaleźć na portalu Komerso, który w profesjonalny sposób porusza tematykę e-commerce.


Zobacz również

Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?