Podjęcie czynności prawnych w związku z twoją firmą wisi nad głową niczym, czarna chmura? Problemy finansowe mogą przytrafić się niemal w każdym przedsiębiorstwie niezależnie od branży, jaką się zajmuje. Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy rynek i gospodarka jest niepewna, a konsumenci często rezygnują z dodatkowych usług na rzecz wprowadzenia oszczędności w domowym budżecie. W takiej sytuacji warto przeanalizować dotychczasowe zobowiązania spółki czy firmy i wprowadzić zmiany restrukturyzacyjne, mające na celu utrzymanie działalności na rynku. 

  • Kim jest prokurent?
  • Kiedy należy złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości?
  • Uprawnienia i obowiązki prokurenta podczas składania wniosku o ogłoszenie upadłości

 Kim jest prokurent?

Chcąc wprowadzić jakiekolwiek zmiany w dotychczasowym wyglądzie i sposobie działania nie warto robić tego na własną rękę? Czemu? Przede wszystkim dlatego, że można omyłkowo ominąć bardzo wiele szczegółów prawnych, które pozwolą ci na zachowanie płynności finansowej i zabezpieczenie zgromadzonego kapitału. Aby tak się nie stało, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług kancelarii restrukturyzacyjnej i uprawnień, jakie ma prokurent.

Prokura to specjalny rodzaj pełnomocnictwa udzielany przez przedsiębiorcę lub pełnoprawnego członka zarządu. Uprawnienia prokurenta najczęściej wiążą się z możliwością podejmowania czynności prawnych względem działalności w obszarze sądowym i pozasądowym. Prokurentodpowiada za reprezentowanie spółki przed kontrahentami, podpisywanie weksli i czeków, czy zawieranie ugód sądowych i pełne uczestnictwo w poszczególnych sprawach. 

 Kiedy należy złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości?

Jeżeli w twojej dotychczasowej działalności pojawia się zadłużenie, którego nie możesz spłacić może to być sygnał do wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego, które uchroni cię przed upadłością i pozwoli na dalsze prowadzenie firmy i generowanie przychodów, które z czasem będą w stanie pokryć wcześniejsze zobowiązania. Należąc do rejestru przedsiębiorców wystarczy, że jako członek zarządu podpiszesz upoważnienie dla prokurenta, który w twoim imieniu będzie działał na obszarze określonej czynności prawnej mającej na celu zmniejszenie dotychczasowego zadłużenia (Więcej przeczytasz tutaj:https://kpr-restrukturyzacja.pl/).

Prokurent w spółce zadba nie tylko o reprezentowanie ciebie i twoich problemów przed wierzycielami i sądem, ale także o terminowe składanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej upadłości spółki. Co istotne wniosek o ogłoszenie upadłości, który chroni wszystkich członków zarządu musi być złożony nie później niż trzydzieści dni od daty, w której wystąpiła przesłanka do złożenia wniosku o upadłość firmy. 

 Uprawnienia i obowiązki prokurenta podczas składania wniosku o ogłoszenie upadłości

Zgodnie z prawem prokura może być udzielona jednej osobie, jako prokura samoistna lub kilku, jako prokura łączna. Działając na rzecz spółki lub firmy osoba, której udzielono prokury zobowiązana jest skutecznie reprezentować interesy swojego mocodawcy przed sądem oraz pozasądowo w trakcie kontaktów z poszczególnymi wierzycielami (wiecej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: https://kpr-restrukturyzacja.pl/odpowiedzialnosc-prokurenta/). Warto zaznaczyć, że prokura działa z ograniczoną odpowiedzialnością, co oznacza, że pełna decyzyjność, jak i zwierzchnictwo wciąż należy do wściela firmy oraz jego pełnoprawnych członków zarządu.

Wdrożenia działań prokurenta może zasadniczo usprawnić dotychczasowe działanie przedsiębiorstwa i pomóc spółce wyjść z przejściowych kłopotów zarówno finansowych, jak i wizerunkowych. 


Zobacz również

Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?