Ze wszystkich rodzajów działalności gospodarczej, to właśnie branża nieruchomości jest jedną z najbardziej zorientowanych na klienta. Aby usprawnić jego pozyskiwanie oraz obsługę, warto wdrożyć system CRM.

Śledzenie postępu transakcji, dodawanie zadań, umawianie spotkań, korzystanie z informacji z kart transakcji, planowanie spotkań należą do zadań, które agencje zajmujące się obrotem nieruchomościami mogą wykonywać w ramach modułów platformy CRM. Ułatwia ona również sortowanie oraz przechowywanie danych klientów. Statystyki pokazują, że komercyjne wykorzystanie CRM pozytywnie wpływa na utrzymanie klientów. Każda interakcja, czy to rozmowa telefoniczna, e-mail, wiadomość na czacie czy krótka rozmowa, jest starannie nagrywana i może zostać odtworzona w razie potrzeby. Zdobyta w ten sposób wiedza o klientach i partnerach biznesowych może pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

Funkcjonalności ułatwiające pracę

Rozwiązania CRM dla nieruchomości mają wbudowane narzędzia usprawniające zewnętrzną komunikację biznesową - zautomatyzowane wiadomości e-mail, niestandardowe szablony wiadomości e-mail, czaty na żywo. Automatyzując kanały komunikacji, można wyeliminować błędy przy wprowadzaniu danych klienta. Dzięki synchronizacji e-maili, rozmów i kalendarzy można w łatwy sposób zarządzać spotkaniami ze sprzedającymi oraz nabywcami. Z kolei z pomocą funkcji integracji kalendarzy agenci nieruchomości tworzą i udostępniają linki dotyczące transakcji członkom zespołu, potencjalnym klientom i partnerom, pozwalając im zdecydować, czy zaproponowany termin jest dla nich odpowiedni czy nie. Poza tym, używanie kalendarzy grupowych do informowania wszystkich uczestników spotkania o nadchodzącym wydarzeniu może znacznie usprawnić zarządzanie zespołem. To szczególnie ważne właśnie w przypadku agencji obracającej nieruchomościami, w której wiele pracy agenci wykonują poza biurem.

Ulepszone zarządzanie procesami

Nie ma systemu CRM dla pośredników w obrocie nieruchomościami, który nie oferuje monitorowania transakcji. To ich niezbędna funkcja. Informacje o każdej transakcji są przechowywane w systemie CRM, dzięki czemu wszyscy agenci mogą je łatwo przeglądać w dowolnym momencie i wykorzystywać. Agencje obrotu nieruchomościami dzięki platformie CRM łatwo i szybko przypisują zgłoszenia z zapytaniami od klientów do odpowiednich specjalistów. Wszystko to pozwala właścicielom agencji na zapewnianie doskonałej obsługi klientom. Narzędzia CRM do raportowania usprawniają zarządzania procesami kupna i sprzedaży a dzięki wbudowanym raportom pomagają monitorować wydajność zespołu oraz identyfikować obszary, które wymagają szczególnej uwagi. Zaawansowane platformy CRM mają zintegrowane moduły do ​​automatyzacji kampanii marketingowych, w których użytkownicy mogą tworzyć i realizować kampanie, śledzić  budżet, tworzyć spersonalizowane e-maile.

Agencja nieruchomości może dzięki stosowaniu sytemu CRM usprawnić swoją pracę. Dzięki temu szybciej i łatwiej pozyska klienta a jego obsługa będzie satysfakcjonująca dla obydwu stron. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na https://esticrm.pl/.


Zobacz również