Według badań paysafecard i agencji Marketagent.com aż 27,4% ankietowanych w wieku od 16 do 69 lat zadeklarowało czynny udział w turniejach elektronicznych rozgrywek. Taką aktywność częściej podejmowali mężczyźni: 34,3% oraz osoby w wieku 16-29 lat: 37,7% badanych.
Raport opublikowany przez firmę analityczną Newzoo wykazał ponadto, że Polska – z
przychodami 407,947 mln dolarów - zajęła 19 pozycję w zestawieniu największych rynków gier komputerowych w 2015 roku na świecie.
Najnowsze badania firmy potwierdziły również, że użytkownicy paysafecard wydają coraz więcej na zakupyinternetowe:
średnia jednorazowa
transakcja online wynosi 387,14 PLN,
23% ankietowanych na pojedynczy zakup w
sieci przeznacza około 50 PLN,
21,8% osób jednorazowo wydaje w internecie od 200 PLN do 500 PLN,
aż 19,8% badanych przeznacza na ten cel ponad 500 PLN.

„Jako dostawca internetowych rozwiązań płatniczych, dopasowanych do potrzeb zwolenników e-sportu, z najwyższą uwagą śledzimy
rynek elektronicznych rozgrywek. Od dłuższego czasu obserwujemy coraz większe zainteresowanie turniejami gier komputerowych również w Polsce. Intensyfikacja tego zjawiska generuje potrzebę wdrożenia bezpiecznych – a jednocześnie na tyle szybkich, żeby zminimalizować konieczność przerywania rozgrywki - metod płatności dla graczy na tym rynku. Nasze najnowsze badania potwierdziły, że osoby, które dokonują transakcji internetowych, największą uwagę zwracają na takie czynniki, jak: ochrona
danych osobowych, brak dodatkowych
opłat, wygoda, szybkość, oraz kontrola wydawanych
środków – czego gwarancją są PINy paysafecard” – mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard.
Wzrost popularności zakupów online wpływa na zwiększenie świadomości internautówi względem dostępnych metod płatności oraz bezpieczeństwa w sieci:
dla 86,6% wszystkich badanych ochrona danych osobowych jest najważniejszym czynnikiem w trakcie dokonywania internetowych płatności,
68% osób zwraca uwagę na brak dodatkowych kosztów manipulacyjnych,
dla 53% ankietowanych najważniejsza jest wygoda podczas przeprowadzania płatności on-line,
52,2% wybierając metodę zapłaty decyduje się na tę najszybszą.
paysafecard rozważa wdrożenie
nowoczesnych metod płatności takich, jak klucze biometryczne - obrączki, odcisk palca, tęczówka oka czy identyfikacja twarzy, które będą miały ogromne znaczenie
na rynku transakcji online. Zdaniem firmy w najbliższym czasie nastąpi dynamiczny rozwój trendów, które całkowicie zmienią metody autoryzacji płatności
bezgotówkowych oraz wpłyną na ich szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. W 2016 roku spodziewany jest także dalszy
wzrost popularności metody pre-paid wśród kobiet, rozwój płatności mobilnych oraz zwiększenie liczby spontanicznych, nieplanowanych zakupów.
Rok 2015 był przełomowy dla spółki paysafecard. Firma rozszerzyła działalność na kolejne rynki, m. in. w Nowej Zelandii, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a także uruchomiła nowe rozwiązania w Turcji. Obecnie produkty paysafecard cieszą się popularnością wśród 12 mln stałych
użytkowników i są dostępne w ponad 500 000 punktów na całym świecie.
paysafecard wspiera największą i najstarszą międzynarodową ligę gier komputerowych ESL (Electronic Sports League). Lider w zakresie wdrażania innowacyjnych i bezpiecznych płatności bezgotówkowych był jednym z głównych sponsorów dwóch najważniejszych wydarzeń organizowanych przez platformę e-sportu na stadionach we Frankfurcie i Kolonii – ESL One Frankfurt 2015 oraz ESL One Kolonia 2015.
paysafecard.com