Aktualności Biznes Inwestycje

Milion złotych od Inovo dla Gamfi i zgrywalizowana umowa

Gamfi – firma pomagająca managerom realizować cele biznesowe przy pomocy grywalizacji – pozyskała milion złotych od funduszu Inovo. Umowa inwestycyjna przewiduje grywalizację kluczowych obszarów działalności firmy w celu realizacji uzgodnionego z funduszem biznes planu.

Z mechanizmów grywalizacji korzystali dotychczas dyrektorzy marketingu, sprzedaży, kierownicy ds. szkoleń i rozwoju pracowników. Fundusz Inovo i Gamfi jako pierwsi w Polsce zastosowali mechanizmy wykorzystywane w grach do zwiększenia efektywności inwestycji.

Ze spółką, zajmującą się grywalizacją, nie mogliśmy podpisać innej umowy. To musiała być zgrywalizowana umowa. Przewidzieliśmy w niej realizację celów operacyjnych (jak np. realizacja sprzedaży) poprzez stymulowanie wskaźników KPI mechanizmami grywalizacji. Za realizowanie wskaźników zespół Gamfi otrzymywać będzie nagrody – komentuje Tomasz Swieboda, prezes funduszu Inovo.

Spółka Gamfi, w którą zainwestował fundusz Inovo, specjalizuje się we wdrożeniach grywalizacji w obszarze marketingu, sprzedaży oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Są to rozwiązania wykorzystujące mechanizmy z gier komputerowych do zmiany zachowań konsumentów lub pracowników.

Cele zmiany zachowania są zawsze związane z realizacją celu biznesowego. W zastosowaniach marketingowych celem może być zwiększenie zaangażowania konsumentów w kampanii promocyjnej lub programie lojalnościowym, a przez to zwiększenie efektywności finansowej tych działań. W HR może to być przeciwdziałanie utraty wiedzy oraz jej utrwalanie przez pracowników biorących udział w szkoleniach stacjonarnych lub e-learningowych. W sprzedaży przedmiotem grywalizacji może być zwiększanie wskaźników efektywności związanych z dosprzedażą, pozyskiwaniem danych kontaktowych lub wysoką jakością obsługi klienta w placówce handlowej albo call center.

– Grywalizacja to nie jest proste wdrożenie punktów, nagród oraz rankingów, ale przemyślana zmiana zachowania ludzi na takie, które będzie realizowało postawio­ne cele – wyjaśnia Arkadiusz Cybulski, prezes zarządu Gamfi. – Wzmacniać pożądane zachowania i niwelować niepożądane można tylko przy pomocy odpowiednio dobranego zestawu mechanizmów z gier i schematów zaangażowania – podkreśla Cybulski.

Gamfi już dziś ma na swoim koncie wiele sukcesów w postaci zrealizowanych projektów grywalizacji dla takich marek i firm jak np. HBO, Sony, Samsung, Play, Bonduelle, Hoop czy PZU. Realizacje Gamfi doceniane są zarówno w Polsce jak i za granicą – spółka była wielokrotnie nagradzana za swoje projekty*.

Środki zainwestowane przez fundusz Inovo zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój produktu, a także na promocję i sprzedaż – deklaruje Arkadiusz Cybulski, prezes zarządu Gamfi.

Za sukcesami Gamfi stoją założyciele – prezes spółki Arkadiusz Cybulski, posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w rozwoju produktu oraz sprzedaży, wiceprezes Adrian Witkowski, który od kilkunastu lat zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem gier, serwisów oraz aplikacji internetowych, pozostali partnerzy m.in. Rafał Oracz, Prezes Grupy AdNext, oraz zgrany zespół kilkunastu specjalistów IT, kreacji oraz rozwoju biznesu.

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com