Kampania SEM to w ostatnich latach bardzo popularny sposób promowania biznesu w Internecie, a dokładniej w wyszukiwarce internetowej. Aby móc zrozumieć czym jest dokładnie kampania SEM należy w pierwszej kolejności wyjaśnić znaczenie samego skrótu SEM

Search Engine Marketing

Marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli Search Engine Marketing (SEM) to działania reklamowe prowadzone w wyszukiwarkach internetowych. Zadaniem Search Engine Marketing jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwarki. Każdy przedsiębiorąca, który reklamuje swój biznes w Google chce być obecny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Przyjęło się już nawet mówić, że jeżeli jakaś firma jest na dalszej stronie wyników niż pierwsza to nie istnieje, ponieważ bardzo duża część użytkowników wyszukiwarki po prostu tam nie zagląda. Poprawa ekspozycji strony na kartach wyszukiwarki możliwa jest na dwa sposoby. Jednym z nich jest płatna reklama (Pay Per Click – PPC), dzięki której możemy umieścić link sponsorowany do strony internetowej praktycznie w ciągu kilku minut. Drugi sposób to zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarki czyli tzw. SEO (Search Engine Optimization), które jest długotrwałym procesem i może potrwać nawet kilka miesięcy lub nawet więcej czasu w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz kluczowych.

SEO – Search Engine Optimization

Działania optymalizacyjne strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe nie są działaniami, które można wykonać jednorazowo. To długotrwały proces. Nawet jeżeli najlepsze pozycje w wyszukiwarce zostaną przez nas osiągnięte, należy nieustannie dbać o utrzymanie tych pozycji, ponieważ konkurencja nie śpi. SEO można podzielić na On-site i Off-site. Pierwszy typ to działania optymalizacyjne dotyczące strony internetowej – merytoryczna treść, szybkość wczytywania strony, posiadanie strony mobilnej i inne działania, które służą temu, aby strona internetowa była przyjazna wyszukiwarkom internetowym, a co za tym idzie przyjazna również użytkownikom. Z kolei działania off-site to wszystkie te działania, które odbywają się poza stroną internetową, ale również jej dotyczą. Kluczowym czynnikiem są tu linki prowadzące do danej strony internetowej. Jeżeli takich odnośników w sposób naturalny przybywa bardzo dużo, to wówczas Twoja strona internetowa znajdować się będzie na wysokich pozycjach. Zadbaj więc o to, aby Twoja strona jak najczęściej była udostępniana przez Twoich klientów i fanów Twojej marki. Dzięki temu Google również zobaczy, ze Twoją marką interesuje się więcej osób.

PPC - Pay Per Click

Wspomnianą wcześniej drugą składową SEM jest PPC. Płatna reklama w Google Ads jest o wiele szybszym sposobem na znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google. W przypadku kampanii PPC płacimy za efekt, czyli za kliknięcie użytkownika w reklamę. Opłata nie jest pobierana za wyświetlenie reklamy. W związku z tym mamy pewność, że potencjalny klient wszedł na stronę www. W ramach reklamy PPC możesz również skorzystać z reklamy graficznej w sieci reklamowej Google.

Jak rozpocząć kampanie SEM?

Możesz samodzielnie prowadzić takie działania dla swojej strony. Jednak przygotowanie działań reklamowych PPC oraz SEO to bardzo duży nakład czasu pracy jaki musisz wygospodarować. Weź pod uwagę, że jest to systematyczna praca, by móc osiągnąć dobry rezultat. Jeżeli zrobisz to konsekwentnie – działaj na własną rękę! Jeżeli wiesz, że nie będziesz mieć tak dużo czasu to takie działania wykona agencja SEM lub też ekspert od reklamy w Google. Niezależnie od wyboru powinieneś otrzymać wyczerpującą propozycję współpracy przygotowaną dla Twojej kampanii reklamowej. Po wdrożeniu strategii reklamowej w Google spodziewać się możesz dalszych rekomendacji dostarczanych etapami. Raportowanie wyników odbywa się najczęściej raz w miesiącu, ale możliwe jest również uzyskanie częstszych raportów. Bardzo popularnym w ostatnich latach sposobem jest dostęp do raportowania online. Dzięki temu klienci korzystający z tego typu usług mają dostęp do raportów na żywo w każdym momencie.  

Materiał zewnętrzny

Wdrożenie systemu ERP krok po kroku
Wdrożenie systemu ERP krok po kroku
Wdrożenie ERP w małych i średnich przedsiębiorstwach to proces wymagający dokładnego planowania. Właściwie dobrany system i prawidłowo wykonane wdrożenie...

Zobacz również