Rosnąca liczba wniosków do rozpatrzenia, przygotowywanie dokumentacji związanej z pracą zdalną czy czasochłonne odpowiadanie na pytania pracowników sprawia, że firmy będą coraz częściej skłaniać się ku automatyzacji w obszarze HR. Jakie aplikacje wspierają przedsiębiorstwa w tym zakresie? Prezentujemy zestawienie 8 platform ze świata (i z Polski).

Z badania PwC HR Tech Survey 2022 wynika, że do największych wyzwań współczesnego HR należą procesy rekrutacji i zatrudniania (39%), analityka danych (39%) i modernizacja systemów z uwzględnieniem rozwiązań chmurowych (36%). Ankietowani uznali za wymagające także zarządzanie pracownikami hybrydowymi i zdalnymi (24%) oraz benefitami (22%).

– Przejście na wielofunkcyjną platformę chmurową okazuje się przełomowym momentem dla działu HR, szczególnie bazującego na Excelu. Arkusze kalkulacyjne usprawniają ewidencjonowanie godzin pracy czy naliczanie wynagrodzeń, ale nie uwalniają całkowicie od czasochłonnych, powtarzalnych czynności. Można je wyeliminować automatyzacją – komentuje Błażej Bereta, CEO TribePerk, startupu świadczącego usługi kadrowo-płacowe dla MŚP.

Nowoczesne platformy HR zapewniają łatwy dostęp do zintegrowanych danych pracowniczych, a nawet pomoc psychologiczną – wystarczy kilka kliknięć. Well-being, czyli szeroko pojęty dobrostan, jest cennym wskaźnikiem biznesowym. Pozornie niemierzalne zadowolenie pracowników oddziałuje na produktywność, częstotliwość absencji, a nawet rotację na stanowiskach pracy.

Oto 8 platform ze świata, które ułatwiają pracę działów HR i codzienne obowiązki pracownikom.

Gusto

Lokalizacja: Stany ZjednoczoneGusto to lider na amerykańskim rynku oprogramowania automatyzującego procesy HR. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana przez branżowe media platforma all-in-one pozwala zaoszczędzić nawet 5 godzin miesięcznie na naliczaniu wynagrodzeń. Gusto wspiera rekrutację i onboarding pracowników, zarządzanie benefitami, monitorowanie czasu pracy oraz wiele innych kluczowych zadań HR. Aplikacja mobilna umożliwia śledzenie nie tylko przepracowanych godzin, ale także geolokalizacji pracownika.

  • Konfigurowalne pakiety dla skalujących się biznesów
  • Integracja z oprogramowaniem firmowym z 14 kategorii
  • Narzędzia do projektowania ścieżek rozwoju pracowników

TribePerk

Lokalizacja: PolskaTradycyjny outsourcing kadr i płac bazuje na czasochłonnych procesach – w tym na zbieraniu danych rozproszonych w różnych źródłach. TribePerk, startup świadczący usługi kadrowo-płacowe dla MŚP, rozwija zautomatyzowaną platformę kadrowo-płacową, która ułatwia i przyspiesza naliczanie wynagrodzeń. Pracownicy samodzielnie przesyłają dane niezbędne do obliczania płac, a pracodawcy wygodnie analizują dane w czytelnych raportach. Z danych TribePerk wynika, że firmy inwestujące w automatyzację przeznaczają do 60% czasu mniej na procesy kadrowo-płacowe.

  • Dostęp 24/7 do danych kadrowo-płacowych w chmurze
  • Zintegrowane moduły zastępujące niekompatybilne aplikacje
  • Indywidualna opieka specjalisty ds. kadr i płac

Deel

Lokalizacja: Stany ZjednoczoneFirmy planujące zagraniczną ekspansję mogą uniknąć kosztów i problemów związanych z dostosowaniem umów do lokalnego prawa czy otwieraniem zagranicznych siedzib. Deel wspiera globalne ambicje biznesów z ponad 150 państw na całym świecie. Zajmuje się całym procesem zatrudnienia i przejmuje pełną odpowiedzialność za kwestie prawne. Platforma Deel automatyzuje naliczanie wynagrodzeń dla zatrudnionych z ponad 90 krajów. Całodobowa dostępność ekspertów ds. kadr i płac gwarantuje sprawną komunikację – nawet z różnych stref czasowych.

  • Background screening kandydatów zasilany sztuczną inteligencją
  • Zarządzanie 360° sprzętem zdalnych pracowników
  • Obsługa różnych rodzajów płatności, w tym kryptowalut

Worksmile

Lokalizacja: PolskaPlatforma Worksmile pozwala na stworzenie firmowej społeczności i zarządzanie benefitami w systemie kafeteryjnym. Jako portal społecznościowy usprawnia komunikację wewnętrzną i pomaga budować pozytywne relacje – zwłaszcza między pracownikami hybrydowymi i zdalnymi. Worksmile podkreśla, że pracownicy otrzymują nawet 37% komunikatów więcej, a HR oszczędza do 7 dni pracy miesięcznie. Managerowie otrzymują dostęp do narzędzi integrujących zespół, wynagradzania zaangażowanych pracowników i planowania komunikacji wewnętrznej.

  • Ponad 2500 benefitów w 20 kategoriach
  • Integracja z systemami kadrowo-księgowymi
  • Elektroniczny obieg dokumentów

Namely

Lokalizacja: Stany ZjednoczoneNamely skraca czas potrzebny do m.in. zarządzania benefitami, kontrolowania czasu pracy i odpowiadania na wnioski pracownicze średnio o 11 godzin tygodniowo. Wielofunkcyjna platforma HR ułatwia onboarding pracowników, rozliczanie wynagrodzeń czy budowanie kultury organizacyjnej. Co więcej, Namely to także platforma szkoleniowa z ponad 300 kursami dla pracowników, biblioteka z aktami prawnymi i portal społecznościowy zintegrowany ze Slackiem.

  • Integracja z systemami ATS, ERP, LMS
  • Rozbudowana analityka z konfigurowalnymi raportami
  • Intuicyjny portal pracowniczy w stylu mediów społecznościowych

Mindgram

Lokalizacja: PolskaMindgram podkreśla, że aż 75% pracowników uznaje benefity wspierające kondycję psychiczną za najważniejsze w firmie. Platforma online zapewnia m.in. opiekę psychologiczną, konsultacje psychodietetyczne czy mentoring biznesowy. Aplikacja pozwala uczestniczyć w rozwojowych warsztatach grupowych lub indywidualnych treningach mindfulness. Biblioteka podcastów self-care służy do samodzielnej nauki zarządzania emocjami. Osoby zatrudnione zyskują dostęp również do zanonimizowanego czatu z psychologiem bądź psychoterapeutą.

  • 3 wersje językowe: polska, angielska, hiszpańska
  • Dostęp dla jednej bliskiej osoby pracownika
  • Możliwość wykupienia dodatkowego pakietu psychoterapii

Papaya Global

Lokalizacja: IzraelPodobnie jak Deel, Papaya Global wspiera przedsiębiorców w globalnej ekspansji. Platforma kadrowo-płacowa Papaya Global jest dostępna w ponad 160 krajach na całym świecie. Managerowie zarządzają zdalnymi zespołami, rozproszonymi w różnych państwach, a osoby zatrudnione samodzielnie raportują dane do zautomatyzowanego naliczania wynagrodzeń. System automatycznie weryfikuje, czy dokumentacja pracownicza jest zgodna z lokalnym prawem.

  • Pulpit analityczny z globalnymi raportami i śledzeniem KPI
  • Integracja z systemami Human Resource Information System
  • Międzynarodowe płatności w ponad 60 walutach do 72 godzin

Staffly

Lokalizacja: PolskaO ile kompetencje twarde są łatwo mierzalne, o tyle subiektywna ocena kompetencji miękkich jest trudniejsza. Dzięki testom psychometrycznym Staffly Job Profiler można wyłonić kandydata z osobowością idealnie wpisującą się w stanowisko i skrócić proces rekrutacyjny nawet o 50%. Narzędzie bada predyspozycje psychologiczne, testując nawet 34 kompetencje. Im lepsze dopasowanie pracowników do wolnych wakatów, tym mniejsze ryzyko rotacji w firmie. Rośnie prawdopodobieństwo efektywnego – i satysfakcjonującego – wykonywania obowiązków.

  • Kompatybilność z systemami ATS
  • Algorytm Staffly działa w trybie live
  • Automatyczna wysyłka linku do testu e-mailem i SMS-em do kandydata

Startupy automatyzujące HR łakomym kąskiem dla inwestorów?

Inwestorzy bacznie przyglądają się startupom automatyzującym procesy HR. Dzięki wsparciu zewnętrznemu, a co za tym idzie – możliwości rozwoju, niektóre spółki stały się jednorożcami (ich wycena przekroczyła 1 mld dolarów).

Prezentujemy startupy specjalizujące się w miękkim i twardym HR – wspierające przedsiębiorców w obowiązkach kadrowych, rozliczaniu płac czy zarządzaniu rozwojem pracowników – które uzyskały ponad 100 mln dolarów finansowania.

Obraz StartupStockPhotos z Pixabay 


Zobacz również