Reklamy
Startupy

PPNT znów inwestuje i szuka startupów

Poznański Park Naukowo-Technologiczny szuka innowacyjnych i przełomowych technologicznie startupów lub pomysłów biznesowych, z branży chemicznej, biotechnologicznej oraz ICT. Wraz z partnerami – jednymi z największych graczy na swoich rynkach – planuje pomóc im w rozwoju oraz wesprzeć kapitałowo.

 

Nabór właśnie ruszył. Potrwa do 6 kwietnia 2020 roku. Gra jest o wielką stawkę, bo PPNT oferuje nie tylko zastrzyk finansowy, ale przede wszystkim doradztwo i rozwój założeń strategicznych, technologicznych i rynkowych planowanego przedsięwzięcia. 

 

Udział w naborze to dla Pomysłodawców nie tylko szansa na pozyskania kapitału, ale wspólna kilkumiesięczna praca pod okiem ekspertów nad założeniami strategicznymi, finansowymi, technologicznymi i rynkowymi planowanego przedsięwzięcia. Podczas procesu ewaluacji zostaną przeanalizowane także kwestie własności intelektualnej oraz warsztatowo opracowany model biznesowy. – mówi Katarzyna Wlaź, Menedżer Funduszu Kapitałowego PPNT .

 

Udział w projekcie to duża szansa na zweryfikowanie założeń danego pomysłu bezpośrednio na rynku. Podczas naboru eksperci PPNT będą przykładać szczególną wagę do walidacji projektów, czyli skonfrontowania idei z rzeczywistymi potrzebami rynku. 

 

W tym celu Park nawiązał współpracę między innymi z partnerami finansowymi takimi jak: ValueTech Seed  sp. z o.o. którego udziałowcy w ramach Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej realizują program akceleracyjny MIT Enterprise Forum, czy Enea Innowacje sp. z o.o.  oraz partnerami branżowym takimi jak między innymi: Adamed S.A., czy Międzynarodowe Targi Poznańskie, które posiadają dostęp do bazy ponad dziesięciu tysięcy podmiotów  mogących być potencjalnymi klientami wybranych startupów. 

 

Wiedza, kontakty biznesowe oraz doświadczenie branżowe partnerów wnoszą nie tylko  istotną wartość merytoryczną dla prowadzonego przez nas procesu komercjalizacji, ale przede wszystkim dają  uczestnikom możliwość nawiązania współpracy z partnerami biznesowymi i potencjalnymi odbiorcami technologii, którzy przyjrzą się danemu rozwiązaniu z punktu widzenia ich realnych potrzeb. – dodaje Katarzyna Wlaź. 

 

Szczególnie mile widziani są ci przedsiębiorcy i naukowcy, którzy mają innowacyjny pomysł, znają rynek, są świadomi konkurencji i pracują nad zupełnie nowymi skalowalnymi rozwiązaniami. Kluczowy jest także zespół mający kompetencje biznesowe i świadomość z czym wiąże się praca nad rozwojem nowego innowacyjnego biznesu.

 

PPNT zainwestował dotychczas ponad 8 mln zł w kilkanaście projektów z takich branż jak biotechnologia, chemia, technologie informatyczne oraz komunikacyjne. Wyjścia z inwestycji umożliwiły uruchomienie kolejnego, piątego już, naboru pomysłów.  

 

Dotychczasowe zrealizowane z sukcesem inwestycje PPNT to między innymi odsprzedaż udziałów w spółce PhotoHiTech Grupie Kapitałowej Synthos S.A., która jest jednym z największych producentów surowców chemicznych w Polsce, czy sprzedaż udziałów w spółce uBirds (obecnie Invis sp. z o.o.) inwestorowi branżowemu działającemu na rynku szwajcarskim. W portfelu inwestycyjnym PPNT znajdują się takie spółki jak: IC Solutions sp. z o.o., BBH Biotech Polska sp. z o.o., Fieldworker sp. z o.o., czy też spółka Innosil sp. z o. o., komercjalizująca opatentowany stymulator rozwoju roślin ILAGRO.

 

Więcej informacji: http://ppnt.poznan.pl/o-nas/inwestycje-kapitalowe/                                                                                                                                                                                                         

 

Fundusz kapitałowy Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji UAM powstał w ramach projektu o nazwie „InQbacja i wsparcie kapitałowe dla biotechnologii, chemii, technologii informatycznych oraz komunikacyjnych”. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 3.1. Inicjowanie Działalności Innowacyjnej. Dotacje na innowacje – inwestujemy w Waszą przyszłość.

 

Reklamy