Aktualności Biznes

Bynaked.pl: własny magazyn zwiększy sprzedaż o 20-30%

bynaked_med

Właściciele Bynaked.pl, sklepu z designerskimi meblami, po pół roku działalności zdecydowali się otworzyć własny magazyn. Na nasze pytania o koszt takiego przedsięwzięcia i jego wpływ na sprzedaż odpowiada Anthony Svirskis, założyciel Bynaked.pl.

Ile kosztowało otworzenie własnego magazynu?

Skorzystaliśmy z gotowej powierzchni magazynowej, specjalnie przystosowanej do składowania towarów wysokogabarytowych. Znaczącym kosztem była inwestycja w zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych i dostępności najbardziej popularnych mebli. Nakłady na ten cel wyniosły ok. 120 tys. zł.

To sporo jak na tak młodą firmę. Skąd pozyskaliście pieniądze?

Środki pozyskaliśmy za pośrednictwem finansowania bankowego. Na podstawie historii naszych przychodów operacyjnych, bank uruchomił dla nas linię kredytową potrzebną do zrealizowania inwestycji.

Po jakim czasie inwestycja w magazyn ma się zwrócić?

Zwrotu z inwestycji początkowej oczekujemy w ciągu 12 miesięcy. Naszym celem jest stały rozwój centrum logistycznego i powiększanie zakresu asortymentu dostępnego w magazynie.

Co jest najtrudniejsze w otwieraniu własnego magazynu?

Organizowanie własnego magazynu wymaga znacznego zaangażowania kapitału w stany magazynowe. Dlatego największym problemem jest podjęcie decyzji o uruchomieniu lokalnego centrum logistycznego we właściwym momencie. Myślę, że po 6 miesiącach działalności osiągnęliśmy już ten etap rozwoju, na którym nasza firma była gotowa na ten krok.

Jak krótszy czas dostawy przełoży się na liczbę zamówień?

Spodziewamy się, że otwarcie lokalnego magazynu zwiększy liczbę zamówień o ok. 20 – 30 procent. Proces dostawy najpopularniejszych mebli skróciliśmy z 10-12 tygodni do kilku dni, dlatego sądzę, że to usprawnienie procesu logistycznego będzie dużym atutem dla naszych klientów.

Krótkie terminy dostaw są istotnym elementem dla wszystkich sklepów internetowych i znacząco wpływają na ich sprzedaż. Najważniejsza jest jakość i cena, ale oferując krótszy czas dostawy można zdobyć klienta w sytuacji, gdy dostępne na rynku oferty są podobne.

Jesteśmy pewni jakości naszych produktów i strategii cenowej, więc naszym zamiarem jest teraz zwiększenie pozycji na rynku poprzez rozbudowę lokalnych magazynów tak, by oferować większość naszych mebli z 3-5 dniowym czasem dostawy.

Komentarze