Aktualności

Czy polski rynek e-commerce jest interesujący dla międzynarodowych firm?

shipbooster

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w niesamowitym tempie, aż 80% internautów odwiedza sklepy internetowe. Obecne prognozy podają, że wartość Polskiego rynku e- commerce w 2015 roku osiągnie niebagatelną liczbę 33 mld złotych. To bardzo dobra wiadomość dla firm świadczących kompleksowe usługi logistyczne.

Dla operatorów logistycznych dynamiczny rozwój runku będzie dużym wyzwaniem, z którym będą musieli się zmierzyć. E- sklepy idąc z duchem czasu coraz częściej decydują się na wielokanałową sprzedaż, tak, więc i logistyka takiej sprzedaży wymusza konieczność świadczenia wielokanałowych integracji. Operator logistyczny, obsługujący sektor e-commerce musi przede wszystkim być bardzo elastyczny i budować swoją ofertę w odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby klientów.

Dla sklepów internetowych i innych podmiotów z sektora e-commerce jest sprawą kluczową, aby ich operator dostosowywał rozwiązania do bieżącej sytuacji rynkowej i aktualnych zamówień. Z pewnością nasze rodzime firmy będą rozszerzać swój zakres ofert, a także obszar działania poprzez internacjonalizację swoich biznesów, z drugiej strony pojawiają się firmy próbujące zawładnąć rynkiem w fazie intensywnego rozwoju lub chcące zagospodarować istniejące nisze rynkowe lub nowe potrzeby. Natomiast z trzeciej strony pojawiają się międzynarodowi gracze, dla których polski rynek staję się coraz bardziej atrakcyjny w miarę wzrostu skłonności do zakupów przez internet.

Firmy międzynarodowe świadczące usługi logistyczne poszukują rynków, które obecnie są w fazie rozwoju, Polska jest idealnym przykładem. Obecnie w Polsce dostęp do internetu posiada 75% społeczeństwa (wg informacji GUS) dla porównania w Norwegii aż 96%. Wejście na taki rynek jest o tyle interesujące, ponieważ to właśnie małe i średnie sklepy internetowe, które mają potencjał na ogromny rozwój, stają się najciekawszym targetem dla operatorów logistycznych. Obecnie bardzo duża ilość sklepów online (92,5% to małe i średnie sklepy) we własnym zakresie zajmuje się zarządzaniem przesyłkami, realizowaniem zamówień czy nabywaniem zaopatrzenia. Właśnie tu pojawia się zielone światło dla międzynarodowych firm z zapleczem oraz wsparciem. Tak jak jest w przypadku naszej firmy – posiadamy wsparcie francuskich udziałowców, naszym atutem jest „know how”, który startując już mamy, dzięki wsparciu grupy XBS.. Dodatkowo oferujemy narzędzie zrzeszające wszystkie informacje (ze sklepów internetowych czy Allegro) dotyczące zamówień „spływają” na jedną platformę. To innowacyjne rozwiązanie pomoże skupić się sprzedawcom online na rozwijaniu swojego biznesu zarówno w Polsce jak i zagranicą bez tzw. wychodzenia z domu – mówi Adrien Salvat, Prezes Shipbooster (XBS group).

Biorąc pod uwagę intensywność rozwoju Polskiego rynku możemy spodziewać się bardzo dużego rozwój konkurencji operatorów logistycznych. Jest to dobra prognoza zarówno dla internetowych sprzedawców jak i przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Sprzedawcy online będą mieli wachlarz propozycji cenowych, a operatorzy ogromny rynek do obsłużenia.

Komentarze