Prowadzony przez Krzysztofa Kowalczyka fundusz HardGamma Ventures zainwestował 600 tys. zł w Manubia - narzędzie do monitorowania, analizowania i optymalizacji sprzedaży w serwisach aukcyjnych. W zamian objął mniejszościowy pakiet akcji. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na trzy cele. Pierwszy to rozwój dwóch całkowicie nowych produktów, opartych o dane z Manubia. Drugim celem jest ekspansja zagraniczna, w której pomogą międzynarodowe kontakty, posiadane przez HardGamma Ventures. Część środków zostanie zainwestowana w dalszy rozwój Manubia - system zostanie wzbogacony m.in. o dane od stycznia 2010 roku, co pozwoli skuteczniej przewidywać trendy na rynku. Manubia planuje powiększyć zespół, który obecnie liczy zaledwie 5 osób. - Od dłuższego czasu poszukujemy dwóch programistów ASP.NET. Zatrudnimy też analityka. Chcemy skuteczniej pozyskiwać klientów za granicą, dlatego potrzebujemy country managerów, odpowiedzialnych za relacje biznesowe na kluczowych dla nas rynkach. Obecnie są nimi Skandynawia, Niemcy i Wielka Brytania. Manubia jest też obecna w USA, przy czym promocja w tym regionie będzie ograniczona jedynie do kampanii AdWords - mówi Konrad Latkowski z Manubia. Negocjacje w sprawie inwestycji trwały zaledwie miesiąc. - Znamy się z Krzysztofem od dawna, znamy nawzajem swoje biznesy i mamy do siebie zaufanie - to jest podstawa inwestycji. Dzięki niej byliśmy w stanie szybko wynegocjować korzystne dla obu stron warunki. HardGamma jest inwestorem, który nie będzie ingerował w nasz biznes, ale pomoże nam się rozwinąć dzięki swoim kontaktom - dodaje Latkowski.

Zobacz również