Rewolucja w ogrzewaniu: czy nowa dyrektywa UE przyspieszy rozwój ekobudownictwa?
15 kwietnia 2024
- Czeski rynek e-commerce jest niezwykle perspektywiczny, dlatego jesteśmy przekonani, że daje nam on wiele możliwości rozwoju usług paczkomatowych. Jego potencjał stanowi nie tylko ponad 7,4 milionowa baza użytkowników Internetu, ale także ogromna liczba e-sklepów. Szacuje się, że w 2011 roku w Czechach działało około 21 tysięcy tego typu podmiotów. Dobre wyniki w e-handlu Czechy osiągają dzięki temu, że zakupy internetowe robi ponad 60% mieszkańców. Tym samym jesteśmy pewni szybkiego sukcesu w zakresie rozwoju sieci Paczkomatów InPost za południową granicą – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.Dodaje, że głównym powodem robienia zakupów przez Internet jest w przypadku Czechów ‘wygoda’, a nie, jak w Polsce – oszczędność. Dodatkowo, czeskie e-sklepy generują większy obrót niż platformy aukcyjne. Jest to sytuacja skrajnie odmienna niż w Polsce, a średni koszyk zakupów Czechów jest o 25% większy niż polskich e-konsumentów.
– Pod pewnymi względami można uznawać czeski rynek e-commerce za bardziej perspektywiczny do prowadzenia biznesu niż polski e-handel - konkluduje Brzoska.Równolegle do wzmożonej ekspansji w Czechach, Grupa Integer.pl rozpoczęła wdrażanie Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Do końca 2013 roku spółka rozlokuje aż 2.000 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, uwzględniając 200 automatów, które już funkcjonują w UK. Jednocześnie tylko w 2013 roku - w ramach 4-letniego programu inwestycyjnego, realizowanego wspólnie z PineBridge Investments – Grupa Integer.pl uruchomi około 3.400 nowych Paczkomatów na całym świecie, przeznaczając na ten cel około 65 mln euro w skali roku. Plany w tym zakresie obejmą – poza Wielką Brytanią - m.in. Francję, Węgry, Turcję, Norwegię i Szwecję. Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch lat Paczkomaty InPost mogą pojawić się również w obu Amerykach, a potem także w Azji. Całościowo inwestycje w rozwój sieci szacowane są nawet na miliard euro.