2 grudnia odbędzie się pod znakiem Dnia Darmowej Dostawy, czyli święta internetowych zakupów. Już od godziny 00:01 klienci mogą rozpocząć zakupy w sklepach biorących udział w akcji, a zamówienia złożone tego dnia zostaną dostarczone im bez kosztów przesyłki. Do tegorocznego Dnia Darmowej Dostawy przyłączyło się 2550 sklepów internetowych. Pełna lista dostępna jest na oficjalnej stronie akcji www.dziendarmowejdostawy.pl.

Dzień Darmowej Dostawy jest organizowany w Polsce już po raz piąty. We wtorek 2 grudnia br. od godz. 00:01 do 23:59 klienci będą mogli dokonywać zakupów online w 2550 sklepach, które przyłączyły się do akcji. Celem inicjatywy jest promocja handlu internetowego w Polsce i zachęcenie jak największej liczby klientów do dokonywania zakupów online. Inicjatorem i organizatorem jest serwis eKomercyjnie.pl.

Oferta sklepów

Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można znaleźć listę sklepów i zapoznać się z ich ofertą. Najwięcej zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (16%), „Uroda i zdrowie” (14%), „Odzież, dodatki” (11%), „Dla Dzieci” (8%) oraz „Sport” (7%). Koszt dostawy dla zamówień złożonych tego dnia będzie wynosił 0 zł niezależnie od metody płatności i rodzaju dostawy. Akcja obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium Polski.

Krzysztof Bartnik, inicjator i pomysłodawca Dnia Darmowej Dostawy podkreśla, że akcja z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością zarówno wśród sklepów, jak i klientów. W zeszłym roku w Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów, co stanowiło rekordową liczbę w historii całej akcji w Polsce. Wtedy też aż 2,95 mln potencjalnych klientów zostało przekierowanych z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl na strony sklepów w trakcie 24 godzin trwania akcji. – Dzień Darmowej Dostawy pozwala zaoszczędzić trochę pieniędzy, a przede wszystkim czas, który trzeba by poświęcić na kupienie świątecznych prezentów – dodaje Krzysztof Bartnik.

Branża e-commerce

Dzień Darmowej Dostawy ma również wpływ na profesjonalizację e-sklepów, ponieważ warunkiem zakwalifikowania się do akcji jest spełnienie wymogów regulaminowych. W związku z tym, że udział w akcji jest dla sklepów bezpłatny, Dzień Darmowej Dostawy wspierają firmy świadczące usługi dla branży e-commerce. Partnerami premium Dnia Darmowej Dostawy są firmy: Furgonetka.pl, KodyRabatowe.pl, ING Bank Śląski, InPost Paczkomaty, Shoplo.com, Przelewy24.pl, RAJAPACK, nazwa.pl, SMSAPI. Partnerami akcji są: Fatpak wypełniacze przesyłek, GetResponse, Freshmail, platforma iStore.pl, Comarch ERP E-sklep, mBank mTransfer, Brand24, pakamera.pl, Go.pl, CloudShipping.pl, DPD Polska, DHL Parcel, Ceneo.pl, PayU, Poczta Polska. Rolę partnerów medialnych pełnią zaś: Grupa Wirtualna Polska, portal o2.pl, blog Jak oszczędzać pieniądze?, Kurierem.pl, Wszystko.pl, eKomercyjnie.pl, Videotesty.pl, Lawenda Public Relations.

Cyber Monday w USA

Dzień Darmowej Dostawy porównywany jest do Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia. Jest on internetową kontynuacją Black Friday, kiedy to tradycyjne sklepy oferują duże obniżki cen. W Cyber Monday sklepy internetowe zachęcają klientów do tańszych zakupów proponując duże rabaty.

Zgodnie z danymi firmy badawczej comScore, w trakcie zeszłorocznego Cyber Monday (2 grudnia 2013) konsumenci z USA wydali 1,73 mld USD, co stanowiło 18% więcej w porównaniu do Cyber Monday w 2012 roku, w którym przeznaczyli 1,46 miliarda USD na zakupy internetowe. Kategoriami produktów, które cieszyły się największą popularnością w USA były: „Elektronika użytkowa”, „Konsole do gier i akcesoria”, „Dom i ogród”, „Odzież i akcesoria”, „Sport i fitness”.


Zobacz również