Aktualności

MCI inwestuje w MyBaze.com

mybaze

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, obejmie mniejszościowy pakiet udziałów w spółce MyBaze Sp. z o.o. (MyBaze.com), platformie online integrującej projektantów, artystów oraz młode marki w branży design. Fundusz sfinansuje ekspansję geograficzną Spółki kwotą do 4 mln zł. W obecnej rundzie finansowania uczestniczy także dotychczasowy udziałowiec Spółki – słoweński fundusz Meta Ingenium, družba tveganega kapitala, d.o.o. (Meta Ingenium) należący do obecnej również w Polsce międzynarodowej grupy Zernike Meta – Ventures zarządzającej funduszami inwestującymi w innowacyjne projekty na wczesnym etapie rozwoju.

MyBaze.com to platforma typu marketplace skupiona wokół produktów designu, sztuki i mody. Miejsce, które z jednej strony pozwala środowisku artystów i projektantów na promocję ich produktów, udziela wsparcia w zakresie sprzedaży i obsługi marketingowej, a z drugiej umożliwia użytkownikom platformy dostęp do unikalnej oferty produktów od wyselekcjonowanych sprzedawców. Platforma MyBaze.com pozyskuje polskich oraz zagranicznych projektantów, poszerza ofertę produktów dostępnych dla klientów z Polski i świata oraz buduje społeczność wokół tematu designu.

Obecnie MyBaze.com osiąga przychody głównie z prowizji ze sprzedaży produktów oferowanych na platformie. Wkrótce wachlarz źródeł monetyzacji platformy zostanie poszerzony, m.in. o prowizję od pozycjonowania „premium” wybranych sklepów i produktów, prowizję od zamówień realizowanych w modelu flash sales (ograniczonych czasowo ofert sprzedaży produktów z atrakcyjnym dyskontem cenowym) oraz profesjonalne wsparcie artystów i projektantów w zakresie pozyskiwania finansowania na realizację własnych projektów.

– Istnieje wiele amerykańskich jak i europejskich platform skupionych na rękodziele oraz vintage działających od lat. My jesteśmy jedyną platformą na świecie, która skupia tylko design od starannie wyselekcjonowanych młodych marek. Dla nas liczy się tylko klient i to właśnie dla niego prowadzimy kampanie stylizacyjne oraz wyprzedażowe. Co ważne, zapewniamy szybką i skuteczną obsługę transakcji, tak by unikalne produkty od projektantów docierały do klienta na czas – powiedział Duc Vu Hoang, prezes MyBaze.com – Bardzo dużym wyzwaniem będzie zbudowanie międzynarodowej platformy z projektantami i użytkownikami z różnych krajów. Dysponujemy technologią i know-how umożliwiającą dotarcie do odpowiedniej liczby młodych marek oraz klientów w krótkim czasie oraz realizację transakcji we wszelkich walutach i w dowolnym języku. Obecnie obsługujemy już 6 walut i 2 języki.

Fundusz Internet Ventures FIZ zdecydował się zainwestować w Spółkę ze względu na skalowalny model biznesowy oraz wysoką jakość zespołu zarządzającego, który pragnie rozbudować użyteczność

platformy, zintensyfikować działania marketingowe na rynkach zagranicznych oraz zwiększyć skalę działania dzięki otwarciu platformy na transakcje typu cross-border (t.j. między użytkownikami z różnych krajów). W ocenie Funduszu, MyBaze.com posiada odpowiednie kompetencje aby powtórzyć sukces takich firm jak DaWanda oraz Etsy i zostać regionalnym liderem w kategorii marketplace dla designu, sztuki i mody.

Komentarze