Aktualności

Nie tylko cena ważna w e-commerce

ecommerce

Bezpieczeństwo, gwarancja zwrotu pieniędzy i szybka dostawa – to obok ceny główne kryteria wyboru sklepu internetowego.

Na bezpieczeństwo zwraca uwagę aż 90% respondentów z Polski. Jest to wynik lepszy niż rok temu, aspekt ten jest więc coraz bardziej istotny dla kupujących. Kluczowa jest również gwarancja zwrotu pieniędzy (87%), a także szybka dostawa (88%). W dalszej kolejności ankietowani wymienili wiarygodność oferty oraz ochronę danych, czyli kolejne kwestie związane z zaufaniem.

W badaniu, które przeprowadził instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, bardzo ważne dla ankietowanych są również oceny wystawiane przez klientów sklepu. Dla polskich kupujących mają one o 15% większe znaczenie niż średnia dla wszystkich krajów objętych badaniem.

Warto przyjrzeć się wynikom badań pod kątem rozwiązań, które można wdrożyć w sklepie, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom klientów. Skoro dla kupujących coraz większe znaczenie ma bezpieczeństwo, to jest to sygnał, że należy skupić się na budowaniu zaufania i wiarygodności. Oceniając dane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa właściciele sklepów powinni zastanowić się, czy fakt posiadania danego narzędzia czy certyfikatu pozwoli im uporać się z najważniejszym problemem – obawami kupujących – radzi Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops.

Badania jednoznacznie dowodzą, że przedstawiciele e-commerce muszą bardzo zabiegać o zaufanie kupujących. Przy czym budowanie takich relacji nie jest łatwe – podejmowane działania muszą być spójne i długofalowe.

W sondażu wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię.

Komentarze