SpeedUp Innovation i Xevin Investments wspólnie zainwestowały w UsabilityTools – platformę do zdalnego badania użyteczności i optymalizacji konwersji, działającą w modelu SaaS. Dzięki podwójnemu wsparciu inwestycyjnemu jej twórcy chcą stać się jednym z większych dostawców usług w obszarze zdalnych testów użyteczności na arenie międzynarodowej. UsabilityTools udostępnia narzędzia, dzięki którym można dowiedzieć się, co myślą użytkownicy danej strony oraz jak zachowują się w jej obrębie. Platforma oferuje 10 narzędzi do zdalnego badania użyteczności, które mogą zostać wykorzystane na każdym etapie rozwoju produktu lub usługi. Produkt przeznaczony jest dla właścicieli stron e-commerce, osób zajmujących się konwersją oraz specjalistów z branży user experience. – Nasze rozwiązanie jako jedyne na rynku łączy dwa typy informacji: o zachowaniu ludzi oraz ich opiniach – mówi Bartosz Mozyrko, jeden z twórców projektu. Z UsabilityTools korzysta obecnie kilkaset firm z Polski i zagranicy – głównie z branży IT. Niedawno narzędzie zostało zintegrowane z międzynarodowym panelem badawczym CINT. Dzięki temu użytkownicy UsabilityTools mogą błyskawicznie rekrutować i badać ludzi z całego świata. W badaniach może uczestniczyć do 7 mln panelistów z ponad 50 krajów, a wyniki badania zaczynają się pojawiać w kilka godzin od jego uruchomienia. Za korzystanie z UsabilityTools można płacić na 2 sposoby – w modelu subskrypcyjnym – miesięcznie i rocznie (miesięczny abonament podstawowy kosztuje 39 dol.) lub pay as you go – wydać np. 499 dol. i otrzymać jednorazowy dostęp do narzędzia (do wyczerpania przewidzianych w pakiecie zasobów). Na mocy podpisanej umowy SpeedUp Innovation objął 16% udziałów, kolejne 16% – Xevin Investments. 8% udziałów należy zaś do Cube Group, spółki zależnej Xevin Investments. – Zdecydowaliśmy się na wspólną inwestycję, ponieważ dzięki temu spółka otrzyma podwójne wsparcie know-how. Da nam to możliwości lepszego zarządzania ryzykiem i zwiększy możliwości osiągnięcia zakładanych celów – mówi Bartłomiej Gola, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group. – Badania użyteczności i optymalizacji konwersji to wciąż dla większości przedsiębiorców internetowych terra incognita. Jestem pewny, że korzystanie z tego typu produktów w najbliższej przyszłości stanie się dla nich integralną częścią strategii obecności w Internecie – dodaje Gwidon Humeniuk, członek zarządu Xevin Investments. www.usabilitytools.com

Zobacz również