Aktualności

Udało się, chociaż pozyskanie inwestora nie jest proste

edukoala_logo_dobre

INEO Capital, austriacki fundusz venture capital, zainwestował w spółkę technologiczną EduKoala. Kwota inwestycji wyniosła 100 000 euro. Michał Karmiński, prezes i pomysłodawca startupu, zdradza nam, jak wyglądały poszukiwania inwestora.

Fundusz INEO Capital objął 10% udziałów w startupie, który zajmuje się tworzeniem oprogramowania do nauki języków obcych. Poszukiwania trwały jednak kilka miesięcy.

– Zaczynałem od wysyłania maili na skrzynki pocztowe, ale to nic nie dawało. EduKoala była wtedy jednym z setek pomysłów. Szukając inwestora, odwiedziłem Helsinki, Dolinę Krzemową. Nawiązałem tam ogromną ilość kontaktów, ale żaden z nich nie przełożył się na inwestycję. W listopadzie 2012 r. dostaliśmy się do konkursu Pioneers Festival. Przed konferencją mój znajomy, Łukasz Młodyszewski, przedstawił mnie jednemu z mentorów, Thomasowi Tirochowi. Dzięki temu udało nam się bardzo szybko nawiązać dobre relacje, które zaowocowały inwestycją – zdradza Michał Karmiński, prezes i pomysłodawca EduKoala.

Rozmowy zaczęły się od kolacji w Wiedniu i wzajemnego poznawania się. – Thomas, prezes funduszu, chciał dowiedzieć się kim jestem, co robię, jakie jest moje hobby oraz doświadczenie w biznesie. Przez kolejne 3 dni, w których odbywał się konkursu Pioneers Festival, następowała dokładna analiza naszego projektu. Po powrocie do Polski nie minęły dwa tygodnie i dostaliśmy informację o rozpoczęciu procedury inwestycyjnej – wspomina Michał Karmiński.

Jak twierdzi Karmiński, 100 000 EUR zostanie przeznaczone na kolejne aplikacje edukacyjne. Nowy projekt ze stajni EduKoali ma się pojawić na rynku jeszcze w tym roku.

Do tej pory EduKoala stworzyła dwie aplikacje edukacyjne na telefony z systemem Android – Edukoala App oraz MyKoala, które łącznie miały 100 000 pobrań. Startup został doceniony przez Thomasa Tirocha, prezesa INEO Capital, po 16 miesiącach ciężkiej pracy.

– EduKoala idealnie rozumie potrzeby swoich użytkowników, dając im proste rozwiązanie problemu. Przekłada się to na ciągle zwiększającą się bazę użytkowników. Wzrost, a także ogromny rynek w jaki celuje spółka były czynnikami decydującymi o naszej inwestycji – wyjaśnia Tiroch.

Michał Karmiński ma obecnie 22 lata. Swoją pierwszą firmę założył już w wieku 16 lat. Od tego czasu prowadził m.in. agencję marketingową GKstudio.pl oraz firmę noclegową MSapartamenty.pl – projekty funkcjonują do dzisiaj. Pomysł EduKoali zrodził się w głowie Michała tuż przed konkursem Startup Weekend w 2011 roku.

– Wygrana była niesamowitym bodźcem do działania. Zrozumieliśmy wtedy, że pomysł nad którym pracujemy, pomoże wielu osobom i to nie tylko w Polsce. W kilka tygodni po wygranym konkursie zainteresował się nami fundusz AIP Seed Capital i został pierwszym inwestorem w naszym projekcie – wspomina Karmiński.

Komentarze